صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

کدخدایی عنوان کرد

ایراد شورای نگهبان به استفساریه قانون انتخابات به‌قوت خود باقیست

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ایراد سابق شورای نگهبان به طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی کماکان به قوت خود باقیست.
عباسعلی کدخدایی  درباره مصوبات بررسی شده توسط شورای نگهبان گفت: روز چهارشنبه چند مصوبه در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت؛ نخست طرح استفساریه تبصره ٤ ماده ٥٢ قانون انتخابات بود که قبلا هم دو نوبت به شورای نگهبان ارسال شده بود و توسط شورا ایراداتی نسبت به آن وارد شد. صرف نظر از عدم تطابق سئوال و پاسخ این استفساریه، ایراد سابق شورای نگهبان کماکان به قوت خود باقیست. این استفساریه مغایر اصل ٩٩ قانون اساسی و نظریه تفسیری شورای نگهبان است.
وی در ادامه درباره دو مصوبه دیگر بررسی شده در جلسه شورای نگهبان گفت: عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی طرح اصلاح بند الف ماده ١٠٣ قانون مدیریت خدمات کشوری و لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان (ایتا) به مجلس شورای اسلامی اعلام شد.
کدخدایی در باره لایحه برنامه ششم توسعه کشور نیز گفت: هنوز پاسخ شورای نگهبان را به مجلس شورای اسلامی ارسال نکردیم. اصلاحات مجلس شورای اسلامی بررسی شده و ظرف امروز و فردا پاسخ را به مجلس شورای اسلامی اعلام می کنیم؛ البته این لایحه ایراداتی دارد.