صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با فرا رسیدن اسفند و نزدیک شدن به ایام پایانی سال؛

بیشتر اقلام میوه و تره‌بار قیمت‌های نسبتا با ثباتی را تجربه می‌کند

با فرا رسیدن اسفند و نزدیک شدن به ایام پایانی سال، بازار میوه و تره‌بار با افزایش نسبی تقاضا....
همراه شده و در حال حاضر قیمت بیشتر اقلام میوه و تره‌بار قیمت‌های نسبتا با ثباتی را تجربه می‌کند و افزایش چندانی پیدا نکرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، به طور معمول بازار محصولات غذایی با نزدیک شدن به پایان سال با جنب و جوش و تقاضای بیشتری نسبت به ایام دیگر سال برخوردار می‌شود که معمولا این افزایش تقاضا با گران شدن برخی اقلام نیز همراه می‌شود.
آخرین بررسی‌ها از بازار محصولات میوه و تره‌بار نشان می‌دهد که قیمت‌ها در مقایسه با اواسط ماه قبل تغییر چندانی نکرده و از ثبات نسبی برخوردار است.
به گفته برخی فروشندگان، تولید اقلام مختلف میوه برای بازار شب عید به قدر کفایت موجود است و مشکلی از بابت عرضه وجود ندارد و از سوی دیگر نیز بازار، ظرفیتی برای افزایش قیمت ندارد و به گفته آنها افزایش قیمت به شکل قابل توجهی برای روزها و هفته‌های آینده پیش‌بینی نمی‌شود.
طبق مشاهدات میدانی بازار میوه و تره‌بار، به طور متوسط سیب قرمز کیلویی ۴۵۰۰ تومان، سیب زرد کیلویی ۴۰۰۰ تومان، نارنگی ۴۳۰۰ تومان، نارنگی شیرین کیلویی ۱۲۰۰ تومان، پرتقال شمال کیلویی ۴۵۰۰ تومان، پرتقال جنوب کیلویی ۴۸۰۰ تومان، ‌ انبه کیلویی ۱۰ هزار تومان، ‌خرمالو کیلویی ۳۰۰۰ تومان، موز کیلویی ۴۰۰۰ تومان و انگور کیلویی ۴۰۰۰ تومان قیمت دارد. همچنین نارگیل کیلویی ۴۵۰۰ تومان، ‌ گریپ فروت کیلویی ۳۵۰۰ تومان، ‌ بِه کیلویی ۶۰۰۰ تومان، ‌ خیار درختی کیلویی ۳۳۰۰ تومان و خیار بوته‌ای کیلویی ۳۸۰۰ تومان فروخته می‌شود.  
از سوی دیگر در میان انواع تره‌بار، سیب زمینی کیلویی ۲۰۰۰ تومان، پیاز کیلویی ۱۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی کیلویی ۳۲۰۰ تومان، ‌ لیموترش کیلویی ۱۰ هزار تومان، ‌ فلفل دلمه‌ای کیلویی ۳۵۰۰ تومان و هندوانه کیلویی ۱۰۰۰ تومان است.
همچنین در میان دیگر اقلام تره‌بار کدو، بادمجان، چغندر، کاهو و هویج کیلویی ۲۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.