صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 و 6 اس تا حد زیادی برطرف شده است

در ماه‌های اخیر، مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 (Apple iPhone 6) و آیفون 6 اس (Apple iPhone 6s) حسابی کاربران را کلافه کرده و متاسفانه هنوز هم برخی از کاربران در حال گزارش آن هستند. اگرچه اپل با ارائه برنامه‌ای تلاش کرد تا باتری معیوب پرچمداران گذشته خود را تعمیر کند...
اما به‌نظر حالا آخرین نسخه از آی او اس به حل این مشکل کمک بسزایی خواهد کرد.iOS 10.2.1، مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 را تا 70 درصد کاهش داده است
براساس گزارش منتشرشده توسط وب‌سایت “TechCrunch”، آی او اس 10.2.1 که اواخر ماه ژانویه (حدود یک ماه پیش) به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار گرفت، مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون 6 و 6 اس را به ترتیب تا 70 و 80 درصد کاهش داده است. با توجه به اطلاعات گزارش‌شده، علت خاموش شدن آیفون های اپل، توقف ناگهانی فعالیت باتری بوده که در نتیجه آن، دستگاه نیازمند خاموشی اضطراری بوده است. به همین دلیل، نمونه چنین مشکلی در باتری‌های جدیدتر آیفون 7 دیده نمی‌شود. پیش از این نیز اپل طی بیانه‌ای رسمی، ارتباط بیش از حد باتری آنها با هوا هنگام تولید را به عنوان مشکل اصلی اعلام کرده بود.
علاوه بر حل این مشکل، به‌نظر جدیدترین ویرایش از سیستم عامل آی او اس کاربران را نسبت به مشکل داشتن باتری و نیاز به تعویض یا تعمیر آن مطلع می‌کند. درواقع اگر باتری دستگاه شما قدیمی تلقی شود، اعلانی مخصوص برای آن نمایش داده خواهد شد.
به‌گفته اپل، هم‌اکنون بیش از 50 درصد از کاربران آخرین نسخه از آی او اس را دریافت کرده‌اند. اگر مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه شما را نیز آزار می‌دهد، بهتر است همین حالا برای دریافت iOS 10.2.1 اقدام کنید.