صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

52هزار کلاس درس در کشور نیاز داریم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 24هزار کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر در سراسر کشور پیش بینی شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، محمد تقی نظر پوردرجمع خبرنگاران گچساران افزود: درحال حاضر 522 هزار کلاس درس در قالب 97 هزار آموزشگاه در کشور وجود دارد. 24هزار کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر در سراسر کشور پیش بینی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: اعتبار مورد نیازبرای این تعداد کلاس درس در مسکن‌های مهر 96هزار میلیارد ریال است. در حال حاضر 10 درصد مدارس کشور دو نوبته هستند. تاکنون 158 هزار کلاس درس در سراسر کشور به سیستم های گرمایشی تجهیز شدند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: سالانه افزون بر یک هزار میلیارد ریال تجهیزات آموزشی برای مدارس کشور خریداری می‌شود. هفت درصد از کل فضاهای آموزشی موجود در کشور در سال 95 به تجهیزات گرمایشی مجهز شدند. حدود 43 درصد مدارس همچنان نیازمند تجهیز هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: میانگین سرانه فضاهای آموزشی در کشور حدود 5.2 مترمربع است. متوسط سرانه در استان کهگیلویه وبویراحمد بالای هشت مترمربع است. شاید در برخی نقاط استان کهگیلویه وبویراحمد، منطقه محروم قرار گیرد اما درکل این استان را نمی توان منطقه محروم نامید. حدود 25 تا 30درصد فضاهای آموزشی موجود در کشور توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده است.
نظرپور عنوان کرد: تعهد خیران مدرسه ساز برای سال جاری 9هزار میلیارد ریال بوده است. میزان اعتبار پیش بینی شده به این کار در دولت یازدهم  دو هزار میلیارد ریال است.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ادامه داد: حدود 52 هزار کلاس درس جدید به خصوص در مناطق روستایی و محروم در سطح کشور مورد نیاز است.
به گزارش ایسنا، محمد تقی نظرپور در نشست بررسی مشکلات مدارس شهرستان  باشت نیز گفت: 30 درصد از اعتبارات سال جاری نوسازی مدارس کشور در بخش‌های تعمیر، تجهیز، توسعه و نوسازی مدارس تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: دولت یازدهم  توانسته 6 هزار و 241 طرح آموزشی را در مساحتی بیش از پنج میلیون مترمربع درکشور احداث کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: از اعتبار سال جاری هشت هزار و 530 میلیارد ریال از محل بودجه‌های ملی و استانی برای نوسازی، تجهیز، تعمیر و توسعه مدارس کشور تصویب شده است. از این میزان اعتبار یک هزار و 170 میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است. این مقدار اعتبار تخصیص داده شده متاسفانه پاسخگوی زیرساخت‌های آموزشی در کشور نخواهد بود.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطر نشان کرد: از بودجه‌های متفرقه سالجاری نیزهفت هزار و 190 میلیارد ریال برای مدارس کشور تصویب شده که از این میزان اعتبارنیز سه هزار و 560 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.
نظرپور بیان کرد: باید تلاش شود تا طراحی‌های فضاهای آموزشی متناسب با فرهنگ بومی منطقه انجام شود. در طراحی‌های فضاهای آموزشی ایجاد انگیزه و نشاط در دانش اموزان بسیار موثر است.
 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور شرکت در جشن مدرسه ماندگار امام خمینی (ره)  گچساران و جهت بازدید از چند مدرسه در حال ساخت به این شهرستان سفر کرده است.