صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آخرین تغییرات در کمیته های فیفا: تاج به جای کفاشیان، سامی الجابر عربستانی به جای یک ایرانی!

با توجه به تغییرات جدیدی که پس از حضور اینفانتینو در فیفا رخ داده است،دو ایرانی در فیفا کرسی هایشان را از دست دادند تا فقط یک ایرانی عضو کمیته مسابقات فیفا باشد.
همانطور که قبلا هم اعلام شده مهدی تاج رئیس کنونی فدراسیون فوتبال عضو کمیته مسابقات فیفا شده است. این در حالی است که علی کفاشیان در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی فیفا عضو بود اما با ادغام این کمیته در کمیته مسابقات علی کفاشیان، عملا از کمیته مسابقات کنار گذاشته شد تا مهدی تاج جای او را در کمیته مسابقات فیفا بگیرد. کمیته برگزاری مسابقات فیفا، رقابتهای فوتبال در رده های مختلف سنی مردان و زنان را زیر نظر دارد. همچنین رقابتهای فوتسال هم زیر نظر این کمیته است اما رقابتهای فوتبال ساحلی در مراحل مقدماتی قاره ها زیر نظر یک سازمان به نام سازمان بین المللی فوتبال ساحلی قرار دارد اما مرحله نهایی رقابتهای جام جهانی فوتبال ساحلی زیر نظر کمیته مسابقات فیفا برگزار خواهد شد.
علی کفاشیان در حال حاضر نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست اما پس از اینکه نتوانست برای انتخابات شورای فیفا ثبت نام کند، برخی گمانه زنی کردند که شیخ سلمان بحرینی حمایتهای لازم را از او نداشته است. برخی شنیده ها هم حاکی از آن است که مهدی تاج هم زیاد موافق ثبت نام کفاشیان در انتخابات شورای فیفا نبوده است.
یک ایرانی دیگر به نام حامد اصفا در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا بود که در تغییرات جدید او هم کنار گذاشته شد و بازیکن سابق فوتبال عربستان به نام سامی الجابر به جای او در این کمیته عضو شود. البته حامد اصفا در کمیته تعیین بازیکنان فیفا ظاهرا زیاد هم حضور پیدا نمی کرد و سالی یکی دو بار به همراه کفاشیان به جلسات این کمیته می رفت. وضعیت احکام صادره و پرونده های فوتبال در فیفا به خوبی همه چیز را نشان می دهد. اصفا پس از حضور سپ بلاتر در تهران در آبان سال ۹۲، عضو کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا شد و این درحالی بود که همه فکر می کردند مهدی مهدوی کیا قرار است در فیفا کرسی بگیرد چرا که مهدوی کیا در همه برنامه های سپ بلاتر حضور پررنگی داشت.
درنهایت زمانی که حامد اصفا که آن زمان مدیررسانه ای باشگاه سپاهان اصفهان هم بود، در فیفا پست گرفت، همه حتی خود مهدوی کیا هم تعجب کردند.