صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

امروز ؛

هتل‌آپارتمان‌داران مشهد در اعتراض به فراخوان سازمان امور مالیاتی تجمع کردند

صنف هتل‌آپارتمان‌داران مشهد امروز با تجمع مقابل اتاق بازرگانی خراسان رضوی نسبت به قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده اعتراض کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، مهدی آجیلیان، ننائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیران مشهد  اظهار کرد: 100 هزار تخت واحد اقامتی در مشهد متعلق به واحدهای رسمی است و 150 هزار تخت متعلق به واحدهای غیررسمی است، تا زمانی که واحدهای غیررسمی نسبت به اخذ مالیات فراخوان نشوند واحدهای رسمی باید از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند.
وی ادامه داد: از سال 89 سازمان امور مالیاتی، فراخوان اخذ مالیات 9 درصدی از صنف هتل‌آپارتمان را اعلام کرده است، حتی برخی از واحدها تنها برای سه سال ملزم به پرداخت بیش از یک میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده شدند، این درحالی است که هتل‌آپارتمان‌ها این مالیات را از مسافران دریافت نمی‌کنند.
نائب رئیس اتحادیه هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیران مشهد تصریح کرد: ما در رقابت ناسالم با زائرسراها،‌ مسافرخانه‌ها، خانه‌مسافرها و سایر واحدهای اقامتی غیررسمی در مشهد هستیم که آنها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف و ما ملزم به پرداخت آن شدیم و مبلغی که درخواست شده سه چهار برابر قیمت واقعی ما است.