صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

حمل ۵۵۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی در منطقه سبزوار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار گفت: در یازده ماه سال ۹۵ مقدار ۵۵۰ میلیون لیتر نفت سفید، نفتگاز و بنزین از انبار نفت سردار شهید محمدیانی منطقه سبزوار خارج و در محدوده فعالیت منطقه سبزوار توزیع شده است.

یه گزارش کسب و کار نیوز عیسی افتخاری با بیان مطلب فوق افزود: در یازده ماه سال جاری مقدار ۵۵۰ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت سفیدو نفتگاز در شهرستان های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب و بخشی از شهرستان های استان خراسان شمالی توزیع شده است.
وی اظهارداشت: عیسی افتخاری در ادامه گفت: از این مقدار حدود ۳۸۲ میلیون لیتر در سطح منطقه سبزوار و مابقی به استانهای مجاور حمل وتوزیع شده است.
مدیر منطقه سبزوار کاهش چهار درصدی مصرف برای نفت سفید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را اعلام کرد و گفت: در محدوده فعالیت منطقه سبزوار بیش از ۳۲ هزار خانوار مصرف کننده نفت سفید وجود دارد و در یازده ماه امسال ۴۷ میلیون و ۸۲۵ هزار لیتر نفت سفید از انبار نفت سبزوار حمل و از طریق فروشندگی در سطح منطقه توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیانگر کاهش چهار درصدی می باشد.
افتخاری درباره مصرف نفتگاز در منطقه هم گفت: مصرف نفت گاز با افزایش چهار ممیز چهار درصدی مقدار ۱۹۴ میلیون و ۶۱۴ هزار لیتر بوده که در بخش های حمل و نقل، کشاورزی و صنعت توزیع و مصرف شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اجرای طرح پیمایش در منطقه مصرف نفت گاز در ماه های آذر، دی و بهمن کاهش محسوسی را نسبت به دوره مشابه در سال ۹۴ شاهد بودیم که این نشان از اجرای موثر طرح پیمایش می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت مقدار حدود ۱۳۸ میلیون بنزین در منطقه مصرف شده است که نسبت به مدت یاد شده در سال قبل علاوه بر رشد در مصرف CNG باز شاهد افزایش دو ممیز هفت درصدی در این فرآورده هستیم.
افتخاری همچنین با اشاره به کاهش 17 ممیز شش درصدی نفت کوره در سال جاری گفت: در مصرف نفتکوره باتوجه به تبدیل سوخت، شاهد کاهش 17 ممیز شش درصدی در این بخش می باشیم و در بخش گاز مایع نیز 11  هزار و ۷۹۵ تن در سطح منطقه توزیع و مصرف شد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته یک و نیم درصد کاهش داشته ایم.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار همچنین به مصرف گاز طبیعی اشاره و اضافه کرد: میزان مصرف گاز طیعی در یازده ماه سال جاری باتوجه به فعالیت خوب جایگاه ها نسبت به دوره مشابه در سال قبل از 10 درصد افزایش برخوردار بود که میزان مصرف در سال جاری ۶۳ میلیون و 500 هزار متر مکعب معادل شارژ حدود چهار میلیون و ۱۵۰ هزار خودرو می باشد و باید این نکته را یادآور شد که به همین میزان در مصرف بنزین نیز صرفه جویی شده است.
این مقام مسول در پایان یادآور شد: با توجه به تعامل و همکاری این منطقه با ادارات و متصدیان مجاری توانستیم با همدلی و تلاش مضاعف، سوخت رسانی مطلوبی را در سال ۹۵ داشته باشیم