صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ایزدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی موزه تاریخ قزوین اعلام کرد:

احیای بناهای تاریخی قزوین، مهمترین هدف از راه اندازی موزه تاریخ و تمدنی اسلامی است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری در مراسم امضای تفاهم نامه راه‌اندازی موزه تاریخ و تمدن اسلامی در قزوین گفت: هویت ملی و تاریخی کشور باید در موزه‌ تاریخ تمدن جهان اسلام به نمایش گذاشته شود تا نسل جوان از سرنوشت گذشتگان مطلع و الگوگیری کنند.

یه گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه سه‌جانبه راه‌اندازی موزه تاریخ و تمدن اسلامی قزوین با حضور محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، فریدون همتی استاندار و  مسعود نصرتی شهردار قزوین به امضا رسید.
ایزدی در این مراسم تأکید کرد: اجرای طرح‌های ملی و مهم در استان قزوین با سرعت و دقت ویژه‌ای انجام می‌شود چراکه مدیران و مسئولان هماهنگی و همکاری مطلوبی با یکدیگر دارند.
وی در ادامه بیان کرد: احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام اقدام جدید و ویژه بوده که الگویی برای دیگر مناطق کشور خواهد بود تا ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و نوین را عملیاتی کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در واقع موزه امروزی بوده که در محلات قدیمی قزوین اما با ایده‌های خلاق و امروزی احداث و با زندگی مردم در ارتباط خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود را مبنی بر هر گونه حمایت و اقدامات لازم در جهت تسریع در انجام پروژه موزه اعلام می‌کند.
ایزدی همچنین با اشاره به اینکه اجرای طرح‌ها بدون نظرات کارشناسی امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: هدف از احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام ایجاد مجموعه‌ای ارزشمند و احیای بناهای تاریخی در محلات قدیمی شهر قزوین بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: هویت ملی و تاریخی کشور باید در موزه‌ تاریخ تمدن جهان اسلام به نمایش گذاشته شود تا نسل جوان از سرنوشت گذشتگان مطلع و الگوگیری کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: احیای بناهای قدیمی در دو محله دیمج و سردار قزوین نیز در دستور کار بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر صورت گیرد.
شهردار قزوین نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: این موزه با حمایت استاندار و مشارکت شرکت عمران و بهسازی شهری و شهرداری اجرایی و در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تکمیل خواهد شد.
حجت الاسلام ابوترابی  عضو هیات امنای موزه تاریخ و تمدن اسلامی نیز در این مراسم، قزوین را نمادی از تاریخ و تمدن اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد اثری فاخردرشان جهان اسلام ساخته شود.
همتی استاندار قزوین نیز ساخت این موزه را از یکی از طرح‌های مهم استان دانست و از حمایت استانداری برای تسریع در اجرای این طرح خبر داد.