صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت:

هنرمندان از دریچه‌های متفاوت به چالش‌های محیط زیست بپردازند

رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر علاقه هنرمندان برای ورود....
به چالش های محیط زیستی بیشتر از گذشته است، بنابراین هر کدام از هنرمندان برای حل چالش‌های زیست محیطی می‌توانند از دریچه خاصی به مسائل نگاه کنند و در ارتقاء آگاهی‌های محیط زیستی جامعه بکوشند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی اردستانی رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران، ضمن تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت هنرمندان برای جلب توجه و مطالبه گری مردم در خصوص آلودگی هوا، تصریح کرد: هنرمندان تاثیری بسیار زیاد بر ذهن مردم دارند.
وی افزود: در حال حاضر علاقه هنرمندان برای ورود مسائل چالش های محیط زیستی بیشتر از گذشته است و از این رو هر کدام از هنرمندان علاقه مند برای حل چالش های زیست محیطی می توانند از دریچه خاصی به مسائل نگاه کنند و در ارتقاء آگاهی های محیط زیستی جامعه بکوشند.
اردستانی ادامه داد: حساس سازی مردم برای خروج خودروها و موتورسیکلت های فرسوده از ناوگان حمل و نقل کشور که 50 درصد از بار آلودگی های شهری را از آن خود کرده اند، یکی از مسائل حائز اهمیت و قابل اشاره است.
رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران ترغیب مردم برای انجام منظم معاینه فنی، توجه به کارکرد مناسب موتورخانه ها و ایجاد مطالبه گری برای تولید بنزین با استاندارد بالا را از دیگر مسائل قابل تامل برای آموزش و ارتقاء آگاهی دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره های هنری با رویکرد محیط زیستی همچون جشنواره عکس و پوستر نفس های شهر نیز از جمله راه های درگیر کردن این قشر با مسائل محیط زیستی است.
وی با بیان اینکه چالش پیش روی محیط زیست کشور نیازمند یک عزم ملی است، خاطرنشان کرد: بی تردید هنرمندان هم از این امر مستثنی نیستند و باید به این قدرت تاثیرگذاری توجه شود. چراکه هر حرف و حرکت کوچکی از سوی هنرمندان بزرگ کشور می‌تواند تاثیر بی نظیری بر روی اذهان داشته باشد و موجب اقبال عمومی شود.