صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با برگزاری کارگا‌ه‌های آموزشی صورت می‌گیرد؛

ترویج استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش کشاورزی استان اردبیل

توزیع نیروی برق اردبیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را با هدف کاهش هزینه‌های سوخت در بخش کشاورزی بین کشاورزان ترویج می‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با هماهنگی و برنامه ریزی مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی استان اردبیل، کارگاه یک‌روزه آموزشی ترویجی با موضوع "استفاده از انرژی‌های نو به منظور بهینه سازی مصرف برق در واحدهای کشاورزی" را در محل مرکز جهاد کشاورزی اصلاندوز شهرستان پارس آباد برگزار کرد.
مهندس "مسعود حامدی" رئیس گروه تحقیقات شرکت افزود: در راستای پیشبرد اهداف وزارت نیرو مبنی بر توسعه به‌کار گیری استفاده از انرژی‌های نو به‌صورت سیستم‌های منفصل از شبکه (پمپاژ آب از چاه‌های کشاورزی توسط سیستم‌های خورشیدی) و سامانه‌های متصل به شبکه (خرید تضمینی برق از مشترکین واحدهای کشاورزی نظیر دامداری‌ها، مرغداری‌ها و صنایع کشاورزی و همچنین سیاست‌های کلان بخش کشاورزی و ایجاد آمادگی در بهره‌برداران بخش برای مقابله با محدودیت منابع انرژی کشور و کمک به حفظ محیط زیست، کارگاه آموزشی ترویجی مذکور با همکاری مدیریت بخش ترویج جهاد کشاورزی استان و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد برنامه‌ریزی و اجرا شد.
وی افزود: بدون شک، وجود حدود 300 روز آفتابی در سال در کشور عزیزمان ایران باعث شده تا کشور ما در زمره بهترین کشورهای جهان در زمینه استفاده از پتانسیل انرژی خورشیدی به حساب آید به همین جهت، یکی از ارکان تحقق شعار سال جاری، به عنوان اصولی‌ترین مبنای تولید، تأکید بر ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان منبع انرژی پاک، ارزان و تقریباً بی پایان و راه حل مؤثر در کاهش هزینه‌های سوخت مرغداری‌ها، دامداری‌ها، صنایع کشاورزی و .... است.
بر اساس همین گزارش، رئیس گروه تحقیقات شرکت ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان اردبیل، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد، مرکز جهاد کشاورزی اصلاندوز و نیز تمامی عوامل و دست اندرکاران برگزاری کارگاه مذکور، اضافه کرد با توجه به اهمیت موضوع، شرکت توزیع نیروی برق استان درنظردارد با همکاری مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، در روزهای آتی نسبت به برگزاری کارگاه مذکور در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدام نماید.
گفتنی است در کارگاه مذکورکه با حضور تعداد 37 نفر از بهره‌برداران منطقه اصلاندوز برگزار شد بر ضرورت بکارگیری مهارت‌های کسب شده در کارگاه مذکور توسط فراگیران در عرصه‌های کشاورزی تاکید شد.
همچنین گارگاه ترویجی – آموزشی مشابهی نیز با حضور 29 نفر از بهره برداران منطقه کورائیم در محل مرکز جهاد کشاورزی کورائیم برگزار شد.