صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی تاکید کرد:

دولت و مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی به ظرفیت های بخش خصوصی توجه کنند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: دولت و مجلس از ظرفیت‌های بخش خصوصی.....
 به ویژه اصناف در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بهره نمی گیرند
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف اراک، جمشید زند اصناف را از بزرگترین بخش های نظام اقتصادی کشور توصیف کرد و افزود: اصناف از جمله بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط به شمار می روند که بخش اعظمی از نظام تولید، توزیع و خدمات را به خود اختصاص داده اند.
وی تصریح کرد: اصناف و بازاریان به دلیل جایگاهی که در چرخه اقتصاد دارند، با افزایش توان اقتصادی کشور در تحقق اقتصادمقاومتی موثر می باشند.
زند اظهار کرد: در شرایطی که ایجاد اشتغال برای یک نفر در بخش صنعت نیاز به اعتبارات چندین میلیارد تومانی است، اصناف با تسهیلات ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومانی می توانند اشتغال ایجاد کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه گله مندی اصناف و بخش غیردولتی با شعار دولت در راستای حمایت از تولید همخوانی ندارد، افزود: انتظار داریم دولت حمایت های بیشتری از اصناف داشته باشد.
زند اضافه کرد: باتوجه به اینکه سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف زنجیر وار به یکدیگر متصل هستند، می توانند در راستای شعار اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.
وی ادامه داد: در استان مرکزی برخی بانک های خصوصی جذب سپرده دارند اما پرداخت تسهیلات ندارند بطوریکه بانکهای خصوصی استان حدود ۴۰ درصد منابع خود را وام می دهند و بقیه را به تهران انتقال و در آنجا وام های خدماتی پرداخت می کنند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی اجرای قانون بانکداری بدون ربا را از مهمترین مسائل در حل مشکلات بانکی کشور عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد که قانون بانکداری بدون ربا نیاز به بازنگری جدی دارد.
زند در بخش دیگری از سخنان خود چالش های مالیاتی را یکی دیگر از دغدغه های اصناف عنوان کرد و افزود: هنوز قانون جامع مالیاتی در سطح کشور اجرایی نشده و هنوز سیستم مالیاتی کشور ممیز سالاری است که خود باعث اختلاف همیشگی بین مودیان و ماموران مالیاتی است.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان مبنی بر گلایمندی مردم از مسئولین در خصوص گرانی تورم و رکود و بیکاری اشاره کرد و گفت: استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی در شورای گفتگو، استفاده از مشاورین هرسه اتاق در راستای اقتصاد مقاومتی، اجرایی صحیح سیاست اصل ۴۴ و حمایت از سرمایه گذاری های خرد و کوچک از جمله مواردی است که به دولت کمک می کند ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی مشکلات را برطرف کند.