صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت‌های موسیقی در اینترنت؛

برگزیدگان نوشتارهای موسیقی در فضای اینترنت معرفی شدند

ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت‌های موسیقی در اینترنت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از هنرآنلاین، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت‌های موسیقی در اینترنت، روز سه شنبه سوم اسفند ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
این دوره از جشنواره با حمایت موسسه فرهنگی و هنری راداندیش نو و فرهنگسرای ارسباران، و با دبیری سجاد پورقناد برگزار شد.
اجرای موسیقی توسط گروه صدای آناتولی به سرپرستی هادی سپهری و گروه کر تنال به سرپرستی میلاد عمرانلو بخشی از این مراسم بود.
سجاد پورقناد، در مورد تغییر نام جشنواره گفت: در این دوره نام وبلاگ حدف شد و به جای آن سایت‌های موسیقی قرار گرفت، زیرا با وجود اینکه در دوره‌های گذشته تلاش کردیم توجه به وبلاگها را گسترش دهیم، اما نتوانستیم در مقابل سونامی جهانگیر مرگ وبلاگ‌ها توفیقی داشته باشیم. امروز تقریبا تمام وبلاگ‌های مشهور فراموش شده و نویسندگان آنها در میان اپلیکیشن‌های پیام رسان موبایلی گم شده‌اند.
پورقناد ادامه داد: در این دوره با سیل نوشته‌ها مواجه شدیم و بیش از 110 اثر به جشنواره رسید که دو برابر میانگین آثار دریافتی دوره‌های گذشته بود. شاید یک دلیل آن اضافه شدن بخش‌های گزارش و گفت‌وگو بود که قبلا از جشنواره حذف شده بود و این دوره با نظر داوران مجددا به جشنواره اضافه شد.
دبیر جشنواره اضافه کرد: ششمین دوره جشنواره در حالی برگزار می‌شود که دو سال از قرار پرداخت‌های شهرداری و وزارت ارشاد می‌گذرد و تاکنون هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است. در حالی که این جشنواره برخلاف جشنواره های دیگری که برگزار می‌شود، بودجه‌ای کمتر از ده میلیون تومان لازم دارد.
در ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت های موسیقی در اینترنت، آثار رسیده در هفت شاخه ﻣﻘﺎﻟﻪ علمی-تحقیقی (دربردارنده تحلیل روشمند و منابع مستند) – مقاله عمومی (دربردارنده دیدگاه شخصی نویسنده) – یادداشت – نقد – گزارش – ترجمه و گفت و گو  بررسی شدند. بخش اصلی جشنواره به نوشته‌هایی اختصاص داشت که نخستین بار منحصرا در فضای اینترنت منتشر شده باشند و بخش جنبی به نوشته‌هایی اختصاص داشت که ابتدا در یکی از نشریات کاغذی منتشر شده و سپس توسط مولف در فضای مجازی بازنشر شود.
آروین صداقت کیش به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت که در بخش‌هایی از آن آمده بود: با از میان رفتن اغلب صفحات هفتگی موسیقی در روزنامه‌های شناخته شده، بخشی از فعالیت روزنامه‌نگارانه‌ی موسیقی به فضای مجازی منتقل شده است. این رویدادی است که باید با کیفیت بخشیدن به نوشته‌ها بدان تداوم بخشید و به نقع پربارتر شدن موسیقی‌نویسی در اینترنت از آن بهره جست.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده بود: متاسفانه اصلی‌ترین چالش نوشتارهای موسیقی، چه نزد نویسندگانی که صرفا در فضای مجازی می‌نویسند و چه روزنامه‌نگاران حرفه‌ای، هنوز کاستی دانش موسیقایی است. این امر که شش هیات داوری با شش ترکیب متفاوت همه به همین نتیجه رسیده‌اند نشان می‌دهد که این درد دیرپای موسیقی‌نویسی ما است که منفرد یا مجتمع به ویژه از راه آموزش، باید به دنبال درمان آن باشیم.
پس از آن برگزیدگان ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت‌های موسیقی در اینترنت، با آراء  هومان اسعدی، آروین صداقت کیش، بابک خضرایی، هادی سپهری و رضا صمیم معرفی شدند.
مریم درویش برای مطلبی با عنوان "شعبده در تالار وحدت / نوازنده فرانسوی تماشاگران را به وجد آورد" در بخش گزارش جشنواره، جایزه گرفت. 
فهرست کامل برندگان ششمین جشنواره نوشتارها و وب سایت‌های موسیقی در اینترنت به شرح زیر است:
بخش اصلی
مقالات علمی-تحقیقی: 3- مسعود خمسه پور  2- امیرحسین رحمتی، شاهین مهاجری 1- در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد
مقاله عمومی:  1- کامیار صلواتی  2- سینا چراغی  3- علی نجفی ملکی
مصاحبه: 3- سمانه فراهانی، سیامک قلی‌زاده  2- فرزان صوفی  1- علیرضا سعیدی
یادداشت: 3- فاطمه دانشور  2- سیداصغر نوربخش  1- بیتا یاری
گزارش: 3-  مریم درویش  2- علیرضا سعیدی  1- بهرنگ نیک آئین
نقد: 3- سینا چراغی  2 و 1 - در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد
ترجمه:  3- منیره خلوتی  2- بهرنگ نیک آئین  1- در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد
بخش جنبی
مقاله عمومی:  3- آنژلا والی، سیامک قلی‌زاده، امیر بهاری  2- محمد مصطفی مهربانی  1- در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد
مصاحبه: 3- رضا نامجو، ندا حبیبی  2- امیر بهاری  1- بیتا یاری
یادداشت: 3- بیتا یاری  2- نیوشا مزیدآبادی  1- در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد
گزارش:  3و 2 - در این بخش برگزیده‌ای معرفی نشد    1- ایمان پاکنهاد و بهرنگ نیک آئین
نقد: محمـد خلیلیان
سایت برگزیده: با تقدیر از سایت موسیقی ایرانیان، جایزه به سایت بیپ تیونز تعلق گرفت.