صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معماری ناجای آینده در چارچوب مکتب و اندیشه اسلامی

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: معماری آینده ناجا باید توصیف، تصویر و ترسیم کننده وضعیت موجود و آینده مطلوب ممکنه ناجا باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، سردار "احمدرضا رادان" در اولین همایش ملی "معماری ناجای آینده" اظهار کرد: از زمان تشکیل مرکز مطالعات راهبردی ناجا، مطابق با اساسنامه پنج مأموریت عمده برای این مرکز تعریف شد.
وی افزود: موضوع معماری ناجای آینده در چارچوب مکتب و اندیشه اسلامی و الگوی امنیتی و انتظامی بومی یکی از مأموریت‌های مهم این مرکز تعریف شده است.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا ادامه داد: این موضوع که معماری آینده ناجا در چارچوب مکتب اسلامی و اندیشه های امنیتی و انتظامی باشد بسیار مهم و حائز اهمیت بوده اما آنچه که در این میان مهم و اولویت دارد، اندیشه‌های امنیتی و انتظامی بومی، برگرفته از تمدن نوین اسلامی باشد.
سردار رادان خاطرنشان کرد: با توجه به تعاریف متفاوتی که از معماری وجود دارد رسیدن به تعریف جامع و کامل و مبتنی بر اندیشه های اسلامی و ... مشکل بود که در نهایت به تعریفی رسیدیم که مطابق با آن معماری آینده ناجا باید توصیف، تصویر و ترسیم کننده وضیعت موجود و آینده مطلوب ممکنه ناجا باشد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وجود کلمه "ممکنه" در این تعریف به این معناست که برنامه‌ریزی ها و اصول تعریف شده قابلیت اجرا داشته باشد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا خاطرنشان کرد: در تمدن نوین اسلامی پلیس باید عنوان "مجاهد مسئول" داشته باشد