صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون پیشین دبیرشورای عالی امنیت ملی:

سختگیری ترامپ، ایران را به سمت دیگر اقتصادهای متمرکز دنیا سوق می دهد

پژوهشگر ارشد دانشگاه پرینستون آمریکا و معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی....
امنیت ملی‌ گفت که بر خلاف دولت قبلی آمریکا، ترامپ سیاست نادرست و سرسختانه ای را نسبت به ایران در پیش گرفته که این کار تهران را به سمت دیگر اقتصادهای متمرکز سوق می دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایرنا، سید حسین موسویان که این سخنان را در گفت وگو با خبرگزاری کیودو ژاپن بیان می کرد، اظهار داشت: سیاست های تند و ضد ایرانی دولتمردان در دولت ترامپ ممکن است خطر رویارویی میان دو کشور را افزایش دهد.
وی گفت که رئیس جمهوری جدید آمریکا با سیاست ها نادرست و افزایش سیاست های خصمانه علیه ایران، دولت حسن روحانی رئیس جمهوری ایران را به سمت مقاومت بیشتر در برابر آمریکا سوق می دهد.
خبرگزاری کیودو همچنین نوشته است که آمریکا در اندیشه افزودن بر فشارها بر ایران است و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تاکید کرده است که زبان تحریم و تهدید پاسخ نمی دهد.
موسویان افزود: بعید است ترامپ توافقنامه برجام را پاره کند اما دولت او ممکن است تحریم ها و فشارهای بیشتری بر ایران تحمیل کنند.
پژوهشگر ارشد دانشگاه پرینستون آمریکا گفته است که همین امر حتی ممکن است باعث شود تا روابط دو کشور بیش از پیش تیره شود.
او تصریح کرد که اگر چنین شر ایطی شکل گیرد دولت ایران بر همکاری بیشتر و فزاینده با دیگر اقتصادهای دنیا متمرکز خواهد شد.
این گزارش می افزاید: با روی کار آمدن ترامپ اوضاع در حال تغییر است و حتی ممکن است سوریه، عراق و یمن یک جبهه متحد علیه آمریکا، رژیم اسراییل، عربستان و امارات تشکیل دهند.