صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت:

شناسایی ۸۵۴ زن کارآفرین در استان تهران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: ۸۵۴ زن کارآفرین در استان تهران شناسایی شده‌اند....
 و اطلاعات آنان در بانک اطلاعات این زنان ثبت شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، افزود: ۱۴۳ زن کارآفرین در شهر تهران شناسایی شده‌اند که به مشاغل مختلفی مانند ساخت صنایع دستی، سفال، تولید اسکاچ، گاوداری، کشت گلخانه و اداره موسسه اتومبیل کرایه مشغول هستند. ۷۱ زن کارآفرین نیز در اسلامشهر مشغول فعالیت هستند و در حوزه‌هایی از خیاطی و قالیبافی تا مبلغ دینی، تربیت مداح و کاشت زعفران کار می‌کنند.
وی با اشاره به زنان کارآفرین شهرستان‌های شهریار و پردیس گفت: ۱۶ زن کارآفرین در شهرستان شهریار مستقر هستند و در زمینه‌های مختلفی مانند بافت تابلو فرش، پرورش اسب پونیا و اسب مینیاتور و ماهی‌های زینتی فعالیت می‌کنند. شهرستان پردیس نیز دارای ۱۴ زن کارآفرین است که جواهرسازی، خیاطی و تولید انواع نان‌های حجیم و رژیمی از جمله فعالیت‌های آنان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران اضافه کرد: ۶۴ زن کارآفرین در شهرستان بهارستان شناسایی شده‌اند که در حوزه‌هایی مانند چرم دوزی، دکه داری، نگین کاری لباس فعال هستند. ۱۳۴ زن کارآفرین نیز در ورامین زندگی می‌کنند که از اغذیه فروشی گرفته تا اداره مراکز توانبخشی معلولان فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: ۲۹ زن کارآفرین در شهرستان قدس مشغول فعالیت هستند که در حوزه‌هایی مانند دوخت روکش اولیه پراید، تولید شیر خام و تولید قارچ مشغول کار هستند. در شهرستان ملارد نیز ۱۸ زن در رشته‌هایی مانند اداره آموزشگاه نقاشی و انجام خیاطی فعالیت می‌کنند.
شارقی افزود: ۴۶ زن کارآفرین در شهرستان پاکدشت شناسایی شده‌اند که پرورش مرغ بومی، بز، بوقلمون، گل و گیاه شاخه‌ای، اداره گلخانه گل و خیار از جمله کارهای آنان است. ۱۱۳ زن کارآفرین در رباط کریم کار می‌کنند که آموزش رشته مکانیک، آموزش مراقبت و زیبایی، بازیافت و تولیدات محصولات شترمرغ از جمله فعالیت‌های آنان است. در شهرستان ری نیز ۶۳ زن کارآفرین زندگی می‌کنند که تهیه غذا و ترشیجات و اداره آموزشگاه خیاطی از جمله کارهایی است که آنان به آن مشغول هستند.
وی با اشاره به شهرستان‌های بهارستان، شمیرانات، فیروزکوه و دماوند گفت: ۶۵ زن کارآفرین شهرستان بهارستان در زمینه‌هایی مانند طراحی و نقاشی چادر، گلسازی و تولید جعبه کادو فعال هستند. ۹ زن کارآفرین نیز در شهرستان پیشوا فعالیت می‌کنند که از جمله کارهای آنها به تولید گلهای کریستالی و سبزی خردکنی می‌توان اشاره کرد.
شارقی در پایان اظهارکرد: شهرستان شمیرانات ۵۵ زن کارآفرین دارد که در حوزه‌هایی مانند بافت تابلوفرش و گلیم، زنبورداری و پرورش قارچ صدفی فعالیت می‌کنند. هفت زن کارآفرین در شهرستان فیروزکوه نیز زندگی می‌کنند که از جمله مشاغل آنان می‌توان به فروش ظروف یکبار مصرف، تولید قارچ، بافت فرش و تابلوفرش اشاره کرد. ۱۴ زن کارآفرین نیز در دماوند مشغول به فعالیت در حوزه‌هایی مانند بافت گلیم و صنایع دستی، تولید محصولات کشاورزی، خشک و معرق و کار چوب هستند.