صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سبا) گفت:

تجهیز ۴۵۰ هزار کنتور هوشمند تا چهار ماه دیگر

معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سبا) گفت: طبق ....
برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان خردادماه نصب ۴۵۰ هزار کنتور هوشمند مشترکان بزرگ و چاه‌های کشاورزی افزون بر ۳۰ هزار مگاوات انجام می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایسنا، هادی مدقق با بیان این‌که کامل شدن تجهیز کنتورهای هوشمند ۳۰ هزار مگاوات از بار مصرفی شبکه را مدیریت می‌کند، اظهار کرد: این عدد بیش از یک سوم بار شبکه است.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود با اجرای کامل این کار ۳۰۰۰ مگاوات پیک‌زایی در شبکه صورت بگیرد.
به گفته معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران در حال حاضر ۱۰۰ هزار مگاوات کنتور هوشمند در سطح کشور نصب شده که بیش از ۱۲ هزار مگاوات آن مربوط به چاه‌های کشاورزی و مابقی مربوط به مشترکان صنعتی و تجاری بزرگ است.
مدقق ادامه داد: در مرحله‌ی بعد طبق الزام قانونی تمام مشترکان آب و برق سراسر کشور با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به این سامانه مجهیز می‌شود.
وی با بیان این‌که طرح اپراتور هوشمند اندازه‌گیری با همین هدف تدوین شده است، عنوان کرد: با توجه به این‌که با روش‌های فعلی نمی‌توان تمام مشترکان برق را مجهز به کنتور هوشمند کرد لازم است که از روش‌های دیگری برای این مساله استفاده شود.
معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران با بیان این‌که در حال حاضر برای روش اپراتور هوشمند با کمک شرکت‌های مخابراتی مطالعه صورت گرفته است، اظهار کرد: براساس ماده ۴۷ قانون اصلاح الگوی مصرف و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه کشور طرح هوشمندسازی شبکه برق کشور در قالب طرح سهام آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت خوبی داشته است.