صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات:

اصناف باید به دنبال حق رای باشند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر اصناف...
در هیات امنای جلسات مراکز تصمیم گیر دولت  حضور دارند اما حق رای ندارند و باید به دنبال اخذ حق رای خود باشند .
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمد جواد ابطحی افزود:  اصناف در هیات امنای جلسات تصمیم گیر دولت حضور دارند اما بدون حق رای هستند و حضورشان بدون حق رای مثمر ثمر نیست ؛ لذا اصناف باید این مساله را از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری و مجلس را نیز در این مساله همراه کنند تا مصوبه داشتن حق رای خود را از مجمع تشخیص مصلحت نظام بگیرند .
وی تصریح کرد: اصناف برای اینکه به دنبال حقوق حقه خود باشند، باید دارای حق رای در مراکز تصمیم گیری باشند و در صورت پیگیری اصناف، مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز موافقت خواهند کرد  .
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: تاکنون حقوق اصناف آن طور که باید ادا نشده و در تصمیم گیری ها این قشر بزرگ دیده نشده اند و لازم است تا اصناف برای مطالبه حقوق شان وارد عمل شوند و این مساله را به صورت جدی پیگیری نمایند.
ابطحی اظهار کرد: مجلس و دولت باید برای هر تشکلی که می خواهند، تصمیم گیری و مصوبه ای را تصویب کنند، باید کارشناسان آن مجموعه نیز در جلسه حاضر باشند چون تصمیم گیری به صورت یک طرفه قطعا مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت .
وی در خصوص قوانین موجود در حوزه کسب و کار گفت : قوانین خوبی در حوزه کسب و کار و رفع موانع از تولید داریم اما متاسفانه در اجرا مشکل داریم . قانون رفع موانع تولید ، به عنوان یک قانون بسیار خوب برای حمایت از تولیدات داخلی است که مجلس  آن را تصویب و شورای نگهبان آن را تایید کرده است اما متاسفانه در اجرا به خوبی عمل نمی شود.
وی افزود: نمایندگان مجلس از دولت خواسته اند هر جا در قانون مانعی برای انجام کار وجود دارد، مجلس آماده اصلاح قوانین است.