صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره تغذیه برتر:

افزایش مشارکت واحدهای غذایی ایران در دومین جشنواره نشان از توجه اصناف به موضوع سلامت جامعه است

مقدم با بیان اینکه متاسفانه اجرای ناقص وظایف و مسئولیت های محوله در ایران....
 به یک عادت تبدیل شده و تعهد اخلاقی و انسانی در ایران بسیار ضعیف است، خاطرنشان کرد: باید دوره های آموزش پیشرفته و تخصصی بهداشتی، اخلاقی و انسانی در واحدهای صنفی برگزار شود تا دانش و آگاهی صنوف در مقوله بهداشت و سلامت ارتقا پیدا کند.
به گزارش کسب وکار نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، منصور بردبار مقدم دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره تغذیه برتر در مورد نقش و جایگاه جشنواره تغذیه برتر در ارتقای بهداشت صنوف غذایی گفت: بهداشت در واحدهای غذایی مقوله ای است که باید به صورت مستمر مورد پیگیری و نظارت قرار بگیرد و دارای دوره مراقبتی ویژه باشد.
وی با تاکید بر اینکه واحدهایی غذایی باید بر رعایت قوانین و مقررات در حوزه بهداشت و مشتری مداری اهتمام لازم را داشته باشند، افزود: اشخاص پس از دریافت گواهی نامه رانندگی موظف به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی هستند و  در صورت عدم رعایت مقررات، جریمه خواهند شد؛یک واحد صنفی غذایی نیز پس از دریافت پروانه کسب باید اصول بهداشتی و مشتری مداری را مورد توجه قرار دهد و دوره مراقبتی ویژه برای پیگیری اصول بهداشتی در واحدهای غذایی در نظر گرفته شود.
بردبار مقدم در ادامه دوره های آموزش تخصصی را برای رعایت اصول بهداشتی، آداب بین المللی معاشرت و پذیرایی و تشریفات و همچنین مشتری مداری مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: آداب پذیرایی و معاشرت و رعایت اصول بهداشتی در واحدهای غذایی کشور نیازمند ارتقاء است و متاسفانه برخی رستوران های صاحب برند نیز اصول حرفه ای مشتری مداری و میزبانی را نادیده می گیرند.
وی در عین حال رعایت اصول بهداشتی و مشتری مداری در واحدهای غذایی کشور را رو به بهبود توصیف کرد و متذکر شد: نظارت های وزارت بهداشت بر واحدهای غذایی شکل و شمایل بازرسی دارد و متاسفانه در هیچ دوره ای بگیر و ببندهای بازرسی ما را به اهداف عالیه نرساند؛ در حالی که ممیزی باید توام با آموزش باشد.
مقدم تصریح کرد: جشنواره تغذیه برتر رعایت اصول بهداشتی و سلامت مردم ، مشتری مداری ، افزایش تعهدات اجتماعی اصناف و مشارکت آنها در ارتقاء سلامت جامعه را به جای بازرسی شعار خود می داند.
دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره تغذیه برتر همچنین ضمن اشاره به برگزاری دور اول جشنواره تغذیه برتر در سال گذشته و دریافت نشان ایرانی به برترین های صنعت تغذیه گفت: با نظارت های مستمر از واحدهای غذایی دارنده ی نشان غذایی از اتاق اصناف ایران مشخص شد که این واحدهای صنفی پس از دریافت نشان ایرانی از اتاق اصناف ایران، نسبت به ادامه فعالیت خود در حوزه غذایی احساس مسئولیت و تعهد اخلاقی بیشتری پیدا کردند.
وی خاطرنشان ساخت: حضور اصناف تولیدکننده غذا در دومین جشنواره رشد قابل توجهی داشته و این نشان دهنده توجه ویژه اصناف به موضوع سلامت غذا است.
مقدم افزود: در نخستین جشنواره ۱۳ رستوران ، چلوکبابی و تامین کننده صنایع غذایی نشان ایرانی تغذیه برتر را کسب کردند و پیش بینی می شود در این دوره تعداد دریافت کنندگان نشان از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار شود.