صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل کمیته امداد گلستان:

5 هزار خانوار از حمایت کمیته امداد خارج شدند

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان در 9 ماه نخست امسال از حمایت این نهاد خارج شدند. امان الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگاران افزود:حدود 266 درصد با خودکفایی و اشتغال خانوار، هفت درصد با داشتن پوشش بیمه ای به ویژه بازنشستگی و بقیه نیز به دلیل نیازمند نبودن، از امداد جدا شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: پنج هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان در 9 ماه نخست امسال از حمایت این نهاد خارج شدند. امان الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگاران افزود:حدود 266 درصد با خودکفایی و اشتغال خانوار، هفت درصد با داشتن پوشش بیمه ای به ویژه بازنشستگی و بقیه نیز به دلیل نیازمند نبودن، از امداد جدا شدند.
 وی اظهار داشت: طرح پایش خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد به طور مستمر ادامه دارد تا با خودکفا شدن برخی از آنان، حمایت های این نهاد شامل حال خانوارهای پشت نوبتی شود.
وی اضافه کرد : اکنون 11 هزار و 200 نفر پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد استان قرار دارند. وی اذعان کرد:افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار رهاورد سفر اوایل بهمن امسال رئیس کمیته امداد کشور به استان بود که به تازگی تخصیص یافته است.
وی بیان کرد:این اعتبار برای تامین جهیزیه یکهزار و 200 زوج پشت نوبتی باقی مانده از سال 94 و تامین وام دو هزار و 300 خانوار زیرپوشش در انتظار در نظر گرفته شده است.
وی اذعان کرد: اعتبار تخصیصی برای دو مصوبه تا پایان سال به افراد واجد شرایط پرداخت و خدمات رسانی برای تامین جهیزیه و تامین وام مددجویان به روز خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد گلستان از تحقق 98 درصدی کمک های مردمی پیش بینی شده به کمیته امداد استان در 10 ماه نخست امسال خبر داد و گفت: مردم گلستان در این مدت 375 میلیارد ریال به این نهاد کمک کرده اند.
به گفته حسین پور؛ پیش بینی کمک های مردمی در 10ماه نخست امسال 380 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت؛ از جمع آوری 220 میلیارد ریال زکات نیز خبر داد و افزود: این درحالی است که 100 میلیارد ریال بیش از پیش بینی امسال محقق شده است.
به گفته وی؛ نیکوکاران می توانند از طریق شماره حساب 0102196459000 یا شماره کارت 6037691980008189  نزد بانک صادرات و از طریق سامانه آسان پرداخت #017*8877* کمک نقدی خود را به جشن نیکوکاری واریز کنند.
حسین پور یادآور شد:سال قبل نیک اندیشان گلستانی در جشن نیکوکاری پایان سال 9 میلیارد و 4000 میلیون ریال کمک اهدا کردند.