صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان؛

نیاز شهرهای استان به ۹۴ هزار مترمکعب مخزن جدید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در حال حاضر 207 هزار مترمکعب مخزن...
در استان وجود دارد که به 94 هزار مترمکعب مخزن دیگر نیاز است.
به گزارش کسب و کار نیوز محمدهادی رحمتی با اشاره به تغییرات آب و هوایی که بر روی میزان و زمان بارش ها تأثیر منفی گذاشته است افزود: در سال های 93 و 94 خشکسالی داشتیم و بارش های چند روز اخیر نمی تواند بیلان منفی آب را جبران کند، در حال حاضر هم بیلان آب در دشت های کشور و از جمله گلستان منفی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان اینکه اولویت نخست وزارت نیرو، تأمین آب شرب شهروندان است، اظهار کرد: در تابستان و اوج گرما که شهروندان نیاز به آب شرب دارند، چاه ها برای استحصال آب کشاورزی روشن می شوند و به دلیل اینکه کشاورزی در استان به شیوه سنتی در حال انجام است و همچنین به دلیل بالا بودن میزان تبخیر، نوع برداشت و شیوه های آبیاری، میزان هدر رفت آب نیز زیاد است.
وی در خصوص تأمین آب شرب شهر گرگان نیز گفت: مطالعاتی در خصوص تأمین آب شرب گرگان از طریق احداث سد شصت کلاته انجام شده است و امیدواریم به زودی عملیاتی شود.
رحمتی درباره قطعی آب شرب در برخی از شهرها در تابستان، افزود: تلاش کردیم تا در تابستان با مشکل قطعی آب مواجه نشویم که خوشبختانه تاکنون هم این اتفاق به جز موردی در برخی از شهرها رخ نداده است که آن را هم با کنترل فشار در شبکه این مشکلات را برطرف کنیم.