صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بیمه ایران؛

بزرگترین خسارت دارویی 68 میلیارد ریالی توسط بیمه ایران پرداخت شد

خسارت وارد شده به محموله وارداتی یک شرکت دارویی به مبلغ....
بیش از 6 میلیارد و 840 میلیون تومان از محل بیمه نامه حمل کالای وارداتی این شرکت، از سوی بیمه ایران پرداخت شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، محموله داروی وارداتی این شرکت دارویی بر اثر افزایش دما در محل انبار گمرک، فاسد شده بود که به محض اعلام خسارت از سوی شرکت مزبور،کارشناسان بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران به محل وقوع حادثه اعزام شدند تا از نزدیک مراحل کارشناسی، ارزیابی و پرداخت غرامت این بیمه نامه تحت کلوز A را انجام دهند.
بر اساس این گزارش، بررسی این پرونده به سرعت در بیمه ایران دنبال شد و پس از تکمیل مراحل پرداخت خسارت، امحای داروهای فاسد شده و اخذ مجوزهای قانونی، خسارت وارده به ارزش 68 میلیارد و 408 میلیون و381 هزار ریال محاسبه و طی یک فقره چک روز دوشنبه دوم اسفند 1395 در جلسه ای در محل دفتر این شرکت دارویی، به قائم مقام مدیرعامل آن تقدیم شد.
این گزارش حاکی است، مدیر بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران در این جلسه با اشاره به تکالیف اجتماعی بیمه ایران که حمایت از همه فعالان اقتصادی کشور از جمله شرکت های دارویی به عنوان سرمایه های ملی است، گفت : بیمه ایران حمایت از شرکت های دارویی را با هدف کمک به بیماران خاصی که مصرف کننده داروهای مورد نیاز این شرکت ها هستند، از اولویت های خود می داند.
محمد رحمتی افزود: از این رو برای اینکه این بیماران در تهیه داروی مورد نیاز خود با مشکل مواجه نشوند، بیمه ایران پرداخت غرامت به این بیمه گذار را به سرعت در دستور کار قرار داد تا با جبران خسارت وارده، امکان ادامه جریان واردات دارو توسط این شرکت را فراهم کند
وی با اشاره به اینکه این حادثه بزرگترین خسارت وارد شده به محموله داروهای وارداتی بوده است، اضافه کرد: بر این اساس بیمه ایران برای شرکت های دارویی شرایط خاصی را در بیمه نامه حمل کالای وارداتی در نظر گرفته است تا آنها با خرید بیمه نامه مناسب در صورت وقوع حادثه، خسارت خود را در بهترین شکل ممکن دریافت کنند. این شرکت ها در صورت لزوم می توانند با مراجعه به شبکه فروش و مراکز بیمه ایران در سراسر کشور از این شرایط مطلع شوند.
قائم مقام مدیرعامل این شرکت دارویی نیز در این نشست با ابراز رضایت از روند رسیدگی به پرونده و عملکرد کارشناسان و مدیران مجموعه بیمه ایران، این شرکت را حامی بیمه گذاران معرفی و از عملکرد سریع و به موقع بیمه ایران در تمامی مراحل بررسی، کارشناسی وپرداخت غرامت قدردانی کرد و خواستار ادامه همکاری شرکت متبوعش با بیمه ایران شد.
وی افزود: تاثیر زیان مالی این خسارت بر شرکت متبوعش بسیار زیاد بوده به گونه ای که در صورت جبران نشدن خسارت های وارد شده به شرکت مشکلات بسیاری ایجاد می شد. وی از اینکه بیمه ایران در این شرایط در کنار آنها قرار گرفته است ابراز خرسندی کرد.