صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در بغداد؛

وزیران نفت ایران و عراق یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

وزیران نفت ایران و عراق در پایان مذاکرات در بغداد، یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های مختلف نفت و گاز امضا کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایلنا، در بخشهایی از این یادداشت تفاهم همکاری، به توسعه میدان‎های نفت و گاز مشترک مرزی، صدور خدمات فنی و مهندسی، صادرات کالا و همکاری در زمینه نفت و مشتقات آن اشاره شده است.
همچنین کمک به بازسازی زیرساخت‌های پالایشگاه‌های نفت و گاز عراق از سوی ایران از دیگر بندهای این یادداشت تفاهم همکاری است.
بیژن زنگنه، وزیر نفت کشورمان و جبار علی حسین اللعیبی، وزیر نفت عراق همچنین در مورد صادرات نفت کرکوک از طریق یک خط لوله که از اراضی ایران عبور می کند به تفاهم رسیدند و قرار شد یک مشاور بین المللی پیرامون توجیه فنی و اقتصادی این طرح معرفی شود.
اعطای بورسیه‌های دانشگاهی به دانشجویان عراقی برای تحصیل در رشته های بالادستی نفت و گاز از دیگر بندهای مهم این یادداشت تفاهم همکاری است,٢ طرف همچنین توافق کردند که در چارچوب این یادداشت تفاهم همکاری یک کمیته مشترک برای پیگیری تصمیم‎ها و تفاهم‌های صورت گرفته تشکیل شود.
وزیر نفت صبح (دوشنبه، ٢ اسفندماه) در راس هیئتی وارد بغداد شد و در مذاکرات مشترک با وزیران نفت و برق عراق درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه‎های نفت و انرژی بحث و گفت‎وگو کرد.