چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد:

طرح نظارتی ویژه نوروز 96 با حضور استاندار در سراسر استان هرمزگان آغاز شد

طرح نظارتی ویژه نوروز 96 با حضور استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت....
 هرمزگان و مدیران دستگاههای اجرائی استان و همچنین فرمانداران شهرستانها به صورت آنلاین در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان آغاز شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، استاندار هرمزگان در مراسم آغاز این طرح بر نظارت هر چه بیشتر بازرسان و دستگاه های اجرایی در استان تاکید کرد و گفت: بازرسی ها باید یکسان باشد و از هر گونه غرض ورزی پرهیز کرد.
دکتر جاسم جادری افزود: مسئولان باید در تعطیلات نوروزی کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کنند و زمینه مناسبی برای توزیع کالا در استان فراهم شود.
وی ادامه داد: اهمیت دادن به گزارش های مردمی و بازرسی از شهرستان ها و مناطق روستایی هم باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز افزود: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و همچنین افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات پر مصرف در ایام پایانی سال با توجه به دستورالعمل اجرایی صادره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 96 امروز آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده اجرا می شود.
خلیل قاسمی اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات و ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمتها و جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری، دقیق و کارشناسی به شکایات و گزارشهای مردمی اجرا می شود.
وی گفت: در این طرح از واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهایی شامل پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی جات، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، قند و شکر، روغن نباتی، برنج مورد بازرسی و همچنین در بخش خدماتی نیز فعالیت های نظارتی در زمینه شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی و دفاتر فروش آنها، حمل و نقل درون شهری، برون شهری، اماکن تفریحی، فرهنگی،‌ اقامتی غذاخوری ها و رستوران ها و سایر موارد مهم مورد درخواست مردم بازرسی به عمل می آید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ازشهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و احتکار مراتب را با سامانه 124 ستاد خبری به اطلاع بازرسان این سازمان برسانند.
شایان ذکر است طرح نظارتی پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 95 با مانور ماشین های گشت نظارتی آغاز بکار کرد.