صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

ایران‌خودرو 19 قرارداد با پژو منعقد کرد

علاوه بر انتقال دانش فنی امکان تولید برای صادرات و صادرات قطعه نیز در این قراردادها مورد تأکید قرارگرفته است.در این 19 قرارداد تولید دو خودروی جدید بر روی پلت‌فرم‌های مختلف نهایی شده و قرار است ...
در ابتدا برخی از این محصولات به‌صورت CBU کشور شده و پس از یک سال خودروهای جدید حاصل از این قرارداد، به مرحله تولید داخلی رسیده و تولید مشترک اصلی وارد بازار شوند.
بر اساس این گزارش، علاوه بر انتقال دانش فنی امکان تولید برای صادرات و صادرات قطعه نیز در این قراردادها مورد تأکید قرارگرفته است. همچنین طراحی و تولید خودروهای مشترک برقی و هیربدی از دیگر بخش‌های این قراردادهای 19 گانه است. برای نخستین بار قرارداد با مرکز تحقیق و طراحی ایران‌خودرو با مرکز طراحی شرکت پژو منعقدشده است.
خودروهایی که قرار است از این قرارداد تولید شوند، بر روی پلت‌فرم‌های شرکت پژو با طراحی مشترک و طراحی اتاق جدید تولید خواهند شد.
همچنین شرکت پژو ارتقا کیفیت خودروهای قدیمی برند این شرکت یعنی 405 و ۲۰۶ را نیز دریکی از قراردادهای مجموعه 19 قرارداد منعقدشده، ادامه خواهد داد.
گفته می‌شود بابت جبران خسارت‌های گذشته شرکت پژو به ایران‌خودرو قرار بر این شد در توافقی مشترک در قالب سرمایه‌گذاری و تولید، این زیان جبران شود.