صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت:

قرارگاه خاتم الانبیا دست اندرکار اجرای 65 پروژه بزرگ در کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: هم اینک 65 پروژه بزرگ ....
حوزه های عمرانی، نفتی و صنعتی در کشور توسط این قرارگاه در دست اجرا است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ عبادالله عبداللهی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از مرحله نخست خط دوم قطارشهری مشهد 55 مورد از این پروژه‌ها را مربوط به حوزه‌ی عمرانی اعلام و بیان کرد: مجموع پروژه ها در مجموع 65 تا 85 درصد پیشرفت اجرایی دارند. 
وی ادامه داد: در حوزه پروژه های عمرانی 124 هزار میلیارد تومان در بخش دستگاه اجرایی مشاور و سامانه قرارگاه هزینه شده که پس از بهره برداری عایدی 140 هزار میلیارد تومانی برای کشور خواهد داشت. 
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: ظرف 9 ماه گذشته امسال 56 کیلومتر تونل در حوزه های راه، مترو و آب اجرا شد که در طول تاریخ پیش و پس از انقلاب رکوردی بی نظیر است. 
وی افزود: در این چارچوب 29 کیلومتر حفاری مترو صورت گرفته که قطارشهری مشهد از آن جمله است. 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: خط دوم قطارشهری این کلانشهر تا سال 1392 بین 15 تا 17 درصد پیشرفت و اجرای آن 3.5 سال تاخیر داشت. 
کمال سرویها افزود: این خط با 2 دستگاه حفار به گل نشسته و اجرای آن متوقف شده بود اما پس از آغاز فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری 2 ماه از جلسات شورا برای بررسی این موضوع و ورود به آن اختصاص یافت. 
وی ادامه داد: ورود دستگاه قضایی به این موضوع سبب اتلاف وقت می‌شد و 2 سال زمان می‌برد بنابراین همه قصورات را به گردن گرفتیم تا دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولان برداشته شود. 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تمام تلاش خود را برای افزایش رفاه شهروندان در حوزه های مختلف بکار گرفته ایم. 
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند. 
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر پارسال به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد. 
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید و امروز فاز اول این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید. 
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است. 
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود مرحله پایانی خود را طی می کند.