صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون استاندار تهران خبر داد:

ساماندهی تا 500 نفر از کودکان متکدی از سوی بهزیستی

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران از ساماندهی تا 500 نفر از کودکان...
متکدی از سوی بهزیستی خبر داد و گفت: باقیمانده کودکان متکدی با تامین مکان و هزینه از سوی شهرداری نگهداری و ساماندهی می شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،سید شهاب الدین چاوشی» عصر یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی متکدیان با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر اقدام فوری در مورد ساماندهی متکدیان در ایام پایان سال گفت: در این جلسه گزارشی از سوی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری، فرماندار تهران و مدیرکل سازمان بهزیستی استان از روند ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابان ارایه شد.
وی افزود: مقرر شد، طرح فوق العاده جمع آوری و ساماندهی متکدیان از ابتدای اسفند ماه با محوریت شهرداری و همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی عملیاتی و در جلسه آتی (15 اسفندماه) گزارش از روند تحقق مصوبات جاری ارائه شود.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد، به منظور ناامن سازی محیط برای متکدیان، بطور مداوم کلیه متکدیان (اعم از کودکان و زنان و اتباع) به صورت روزانه جمع آوری و در ساعات پایانی شب رها سازی گردند.
وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در طرح جمع آوری متکدیان تصریح کرد: نیروی انتظامی ضمن تامین امنیت در تمام مراحل اجرای طرح از جمله جذب، جمع آوری و ساماندهی متکدیان، تدبیر مقتضی را نیز در مورد تعیین تکلیف گروه ها و باندهای تکدی گری به فوریت اتخاذ کرده و به عمل آورد.
چاوشی در ادامه به تصمیمات اتخاذ شده برای ساماندهی متکدیان اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: این متکدیان جمع آوری شده و تا 15 فروردین 96 نگهداری می شوند و تا آن زمان توسط اداره کل امور اتباع خارجی تعین تکلیف نهایی شده و در مورد طردشان تصمیم گیری می شود.
همچنین در این جلسه مقرر شد؛ دادستانی در جایگاه مدعی العموم تا تعیین تکلیف و اعطای هویت به افراد بلاهویت از سوی ثبت احوال، با صدور حکم قضایی امکان ارائه خدمات دولتی به این افراد را تسهیل نماید و ثبت احوال استان به فوریت موضوع اعطای هویت به کودکان و افراد بلاهویت را تعیین تکلیف کند.
این جلسه به ریاست استاندار و با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری، مدیر کل اجتماعی فرهنگی، فرماندار تهران، مدیر کل امنیتی استانداری، مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مدیرکل بهزیستی استان، نماینده دادگستری استان و مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان و سایر اعضای ستاد برگزار شد.