صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس هیات مدیره گروه صنایع غذایی لینا نیک عنوان کرد:

مشکلات صنایع غذایی با نرخ سرسام آور تبلیغات تلویزیونی

یک مقام مسئول در صنایع غذایی کشور گفت: هزینه های تبلیغات تلویزیونی....
بسیار سرسام آور است و فشار سنگینی به تولیدکنندگان صنایع غذایی وارد می کند ضمن آن که برای دریافت تسهیلات باید هزینه های سنگین جانبی مثل هزینه محضر را هم تحمل کنیم که تولیدکنندگان را دلسرد می کند. 
به گزارش کسب و کار نیوز، سعید یوسف زاده در جمع خبرنگارانی که برای بازدید رسانه ای در این شرکت حضور یافته بودند، درباره توانمندی ها و ظرفیت های شرکت صنایع غذایی لینا نیک که با برند لینا شناخته می شود،  بیان کرد:ما تنها شرکتی هستیم که در محصولات غذای خود وبویژه در اسنک های خود از رنگ های صد درصد طبیعی استفاده می کنیم وتمام محصولات تولیدی ما باروغن بدون ترانس تولید می شود که برای سلامتی یک پوئن مثبت به شمار می رود.همچنین دستگاه های ما از به روز ترین دستگاه های تولیدی مواد غذایی درکشور و دنیا به شمار می رود وبعضی از دستگاه های خود را نیز در همین کارخانه تولید کردیم.یوسف زاده از تولید یک محصول جدید از ذرت بنام پاپ کورن ذرت بدون پوسته خبر داد وافزود:این محصول جدید که یک اختراعی جدید در بخش مواد غذایی به شمار می رود،تنها مختص کشور ما به شمار می رود وبه عنوان یک اختراع جدید درکشور ثبت اختراع شد وسپس درجهان نیز ثبت اختراع جهانی به نام ما وبرند ما شد واین اختراع همان ذرت بدون پوسته است که طی یک فرآیند وشیوه جدید اختراع وتولید شد.وهم اکنون در هرکجای دنیا که بخواهند این محصول ما را در کشور خود تولید کنند،باید ازما اجازه گرفته وحق امتیاز به ما پرداخت کنند.وی گفت:ما در آمریکا وهند نیز این اختراع را در آنجا ثبت نموده وتا20سال آینده کسی امکان تولید این محصول ما بدون کسب اجازه از مارا ندارد .که در کشور آمریکا از تولید این محصول در آن کشور استقبال خوبی به عمل آمد اما ما شرط کردیم که این محصول تنها در کشور ما تولید وبه آن کشور صادر شود.این مقام مسئول صنایع غذایی در ادامه اظهار داشت:165هزار مساحت زمین این گروه صنعتی است و27هزار متر مربع نیز زیر بنای این مجموعه است وهم اکنون ماتنها شرکتی در کشور هستیم که در تولید بیسکویت وویفرهایش باروغن بدون ترانس تولید می شود.وی افزود:ماسالیانه حدود 10میلیون دلار صادرات محصولات خود به سایر نقاط جهان داریم که کشورهای عراق،افغانستان،امارات،بحرین ،قطر،پاکستان و...در صدر کشورهای مقصد صادراتی ما قرار دارند.همچنین اخیرا برای کشورهای استرالیا وسوئد در حال ارسال محصولات تولیدی خود هستیم.وی هزینه های بالای تبلیغات تلویزیونی ،سودهای بالای وام های دریافتی،کاغذ بازی وبروکراسی اداری و..، ازمشکلات این شرکت عنوان کرد و گفت: هزینه های تبلیغات تلویزیونی بسیار سرسام آور است و فشار سنگینی به تولیدکنندگان صنایع غذایی وارد می کند ضمن آن که برای دریافت تسهیلات باید هزینه های سنگین جانبی مثل هزینه محضر را هم تحمل کنیم که تولیدکنندگان را دلسرد می کند..یوسف زاده  در مورد وام 15میلیارد تومانی دریافت شده توسط این شرکت، اظهار داشت:از این میزان مبلغ وامی که ما دریافت نمودیم،10میلیارد و900میلیون تومان آن تنها برای تبلیغ به صدا وسیما پرداخت نمودیم آنهم برای پخش تبلیغات یک سال ما.وی با اشاره به اینکه تنها راه خروج از رکود افزایش صادرات است،خاطر نشان کرد:مادر زمینه صادرات جزء کارخانجات موفق هستیم ودر صورت حمایت هرچه بیشتر مسئولان وکاهش بروکراسی های اداری،می توانیم در این مبحث گام های بیشتری برداریم.