صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار قزوین:

ظرفیت کارشناسی استان قزوین در بخش ساختمان ارزشمند است

استاندار قزوین در سمینار کشوری انجمن‌های کارشناسی رسمی نظام‌مهندسی...
ساختمان گفت: ظرفیت کارشناسی و مهندسی استان قزوین در بخش ساختمان بسیار بالا و قابل‌توجه است و می‌تواند در خدمت کشور نیز باشد و در طرح‌های مهمی مشارکت کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در سمینار کشوری انجمن‌های کارشناسی رسمی نظام‌مهندسی ساختمان که روز شنبه برگزار شد، اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت و بهره‌وری در کارها باید از نیروی متخصص تحصیل کرده در حوزه‌های مختلف استفاده کرد تا بتوان با این ظرفیت به نقطه مطلوب رسید.
همتی با اشاره به پیشینه قزوین و سابقه تمدنی این منطقه گفت: قزوین یکی از استان‌های کهن و دارای قدمت است که با ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌توان در عرصه‌های مختلف از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کرد.
وی بیان کرد: قزوین با همه ظرفیت‌هایی که دارد هنوز به شایستگی در کشور معرفی نشده و این خلأ باید جبران شود.
استاندار تصریح کرد: قزوین دارای گذشته‌ای تاریخی و طلایی است و در دوره پایتختی نیز به‌خوبی درخشیده و امروز هم با داشتن نیروی انسانی مناسب در حوزه نظام‌مهندسی می‌تواند در کشور هم تأثیرگذار باشد.
وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۱۰ هزار نفر در سازمان مهندسی استان عضویت دارند که این ظرفیت بالا باید در توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.
همتی افزود: در گذشته یک مهندس تمام کارها را به تنهایی انجام می‌داد اما امروزه با توسعه خدمات و عرصه‌های کارشناسی در هر بخش شاهد حضور نیروهای توانمندی هستیم و کارها تقسیم شده است.
استاندار قزوین گفت: برای ارتقای کیفیت و بهره‌وری باید به کارگیری نیروی متخصص در حوزه‌های مختلف برویم تا بتوان با این ظرفیت به نقطه مطلوب برسیم.
همتی اضافه کرد: نظام‌مهندسی دارای سابقه ارزشمندی است و انتظار می‌رود نظام‌مهندسی ساختمان با ساماندهی نیروی انسانی تحصیل کرده را ساماندهی کند.
وی افزود: استفاده از نیروهای متخصص برای امور مختلف ساختمان و همچنین به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این بخش در دستور کار باشد.
همتی در ادامه به رویکرد دولت در واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت این است که کارها را به بخش غیردولتی سپرده و فضا را برای رشد سایر بخش‌ها فراهم کند و در این راستا ما نیز در استان از مشارکت بخش خصوصی در کارها استقبال می‌کنیم.