صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

توسعه ۲۰۰ هکتاری شهرک صنعتی لیا در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان قزوین

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از موافقت کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی....
استان با توسعه ۲۰۰ هکتاری محدوده شهرک صنعتی لیا جهت راه‌اندازی پروژه‌های صنعتی کم آب بر، کم آلاینده، برابر با موافقت سازمان محیط‌زیست و ترجیحاً پروژه‌های دانش‌بنیان خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام تصویب این موضوع در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و اعضای کارگروه در محل سالن جلسات آرمان‌شهر این اداره کل برگزار شد، گفت: ایجاد توسعه با محوریت اعتلای کیفیت زیست‌محیطی از جمله سیاست‌های راه و شهرسازی است.
دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی افزود: جلوگیری از تجاوز صنعت به محدوده اراضی کشاورزی و زراعی، هدایت کلیه پروژه‌های صنعتی به سمت شهرک‌ها و جلوگیری از پراکنده‌سازی در سطح استان، مواردی است که در بررسی و تصویب طرح‌های صنعتی به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد.
حق لطفی در ادامه تأکید کرد: یکی از اساسی‌ترین راهکارهای رسیدن به این اهداف، تقویت و رونق شهرک‌های صنعتی در سطح استان است.
اختصاص ۴۰ هکتار از اراضی ملی روستای فارسیان جهت احداث مجتمع گلخانه‌ای
در ادامه محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی بیان کرد: در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با درخواست شرکت شهرک‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، ۴۰ هکتار از مساحت اراضی ملی روستای فارسیان برای احداث مجتمع گلخانه‌ای تعیین کاربری گردید.
اسماعیلی همچنین افزود: کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان در دهمین جلسهٔ برگزار شده بررسی ۴۶ مورد از درخواست‌های اشخاص خصوصی در زمینه‌های مختلف را جهت بررسی و تصمیم‌گیری در دستور کار خود قرار داد.
وی در خصوص تصمیمات اخذ شده برای این درخواست‌های مردمی عنوان کرد: تصویب نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی در قالب انرژی نو و تصویب دو طرح گردشگری در سطح شهرستان قزوین از دیگر مصوبات این جلسه است که جهت سیر روال تصویب به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و نیز جهت اخذ استعلامات به مدیریت اراضی استان ارسال شد.