صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروز کوه عنوان کرد

ضرورت راه‌اندازی سیستم سنجش آلایندگی هوا در فیروزکوه

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه ضمن اشاره...
به لزوم راه اندازی سیستم سنجش آایندگی هوا در این شهرستان گفت: ماهیانه حدود 8 میلیون تومان هزینه اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه است .
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد فریدی گفت: در شهرستان فیروزکوه پنج معدن فعال شن و ماسه، دو واحد سیمان، دو شهرک صنعتی، یک واحد آهک البرز و تامین ماسه ریخته گری وجود دارد که در هفته دو روز توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست پایش می شوند و خوشبختانه تاکنون مشکل جدی زیست محیطی نداشته اند.
وی با اشاره به اینکه در دو شهرک‌ صنعتی موجود در شهرستان فیروزکوه بیش از 100 واحد صنعتی وجود دارد بیان کرد: تمام این واحدها هفتگی پایش شده و چنانچه مشکلی داشته باشند، برای آن ها اخطاریه صادر می شود. اگر این واحدهای صنعتی به اخطاریه توجه نکرده و رفع آلایندگی نکنند، موضوع را به مراجع قضایی گزارش داده و پیگیری قضایی انجام می دهیم. تاکنون تنها یک واحد آسفالت به دلیل نداشتن فیلتر و توجه نکردن به اخطاریه زیست محیطی پلمب شده است.
سرپرست اداره محیط زیست شهرستان فیروز کوه ادامه داد: از آبان ماه امسال که طرح پایش ضربتی صنایع استان تهران آغاز شده است تاکنون حدود 24 اخطاریه برای واحدهای مختلف صادر شده است که خوشبختانه پس از صدور اخطاریه، رفع آلایندگی توسط واحدهای آلاینده صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ماهیانه حدود 8 میلیون تومان هزینه اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه است، اظهار کرد: اوضاع اعتباری اداره محیط زیست و تامین هزینه ها مناسب نیست و اداره به پول بیشتری نیاز دارد، هرچند که نسبت به سال ها گذشته اوضاع مالی بهتر شده است ولی هنوز ایده آل نیست.
فریدی به ضرورت وجود سیستم سنجش آلایندگی هوا در شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: شهرستان فیروزکوه نیز مانند بقیه شهرستان های استان تهران به سیستم سنجش آلایندگی هوا نیاز دارد و ضروری است که این شهرستان پس از شهرستان های صنعتی و آلوده در اولویت لیست سیستم سنجش آلایندگی هوا قرار گیرد