صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

یک فعال اقتصادی زن تاکید کرد

لزوم افزایش اعتماد به نفس زنان با معرفی زنان موفق در رسانه‌ها

یک فعال اقتصادی زن گفت: اعتماد به نفس زنان را با نشان دادن زنان موفق و حمایت از آنان...
 از طرق مختلف مانند خانواده، دولت، بخش خصوصی می‌توان افزایش داد. رسانه‌ها بویژه صدا و سیما باید امید و اعتماد به‌نفس را بین جوانان بویژه دختران افزایش دهد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مرسده نادری افزود: متاسفانه در جامعه ما چندان در جهت ارتقای اعتماد به نفس زنان تلاش نمی‌شود اما لازم است با معرفی زنانی که توانستند با گذشتن از موانع، رشد کنند، به عنوان مدل‌های موفق به صورت گسترده معرفی شوند. کارآفرینی نیاز به ریسک‌پذیری، ایده‌پردازی و خلاقیت دارد. شروط  اولیه این کار برخورداری از اعتماد بنفس است.  زنانی که در مراحل اولیه ورود به کسب و کار و کارآفرینی هستند در صورت فقدان اعتماد بنفس کافی دچار مشکل می‌شوند.
وی در ادامه گفت: اعتماد به نفس زنان را با نشان دادن زنان موفق  و حمایت از آنان از طرق مختلف مانند خانواده، دولت، بخش خصوصی می‌توان افزایش داد تا به‌تدریج بتوانیم به تغییر فرهنگی برسیم البته تغییر فرهنگی، طولانی‌ترین و سخت‌ترین تغییر در جامعه است البته در این زمینه رشد بدی نداشته‌ایم. صدا و سیما نیز باید امید و اعتماد به نفس را بین جوانان بویژه دختران افزایش دهد.
نادری که شرکتش در سال جاری در زمینه فروش نوعی از تجهیزات دندانپزشکی در منطقه خاورمیانه به عنوان نخست دست یافت، با بیان اینکه به وجود محدودیت در بخش خصوصی برای فعالیت زنان اعتقادی ندارم، اظهار کرد: در بخش خصوصی چون سرمایه‌گذاری شخصی انجام می‌شود، ملاک فقط توانایی و زحمت افراد است بنابراین اگر زنان توانایی لازم را از نظر علمی، تجربی، ارتباطی و شبکه‌سازی برای رقابت در بازار کسب کنند، تفاوتی بین آنان و مردان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ورود به بازار کسب و کار برای زنان سخت‌تر است، گفت: آنان باید توانایی‌های خود را اثبات کنند چون افکار عمومی گمان می‌کند احتمالا مردان بهتر تجارت می‌کنند. در این شرابط زنان برای هرکاری باید با تمام قوا برای اثبات توانایی خود اقدام کنند البته پس از ثابت کردن قابلیت‌های خود، کارشان راحت‌تر می‌شود.
این فعال اقتصادی زن در پاسخ به این پرسش که آیا محدودیت‌های مضاعف قانونی برای فعالیت اقتصادی زنان اعمال می‌شود، اظهار کرد: اگر زنان توانایی‌های لازم را برای کسب و کار داشته باشند، محدودیت‌های مقرراتی مضاعفی را تجربه نمی‌کنند. به‌عنوان نمونه در صورت وجود محدویت‌هایی در سیستم‌ بانکی، این موارد برای مرد و زن یکسان اعمال می‌شود. ممکن است زنان به علت فعالیت در صنایع کوچک یا تازه‌کار بودن در بازار احساس محدویت و تبعیض کنند این در حالیست که بانک فارغ از جنسیت، قوانین را اعمال می‌کند البته باید به این نکته توجه کرد که زنان باید توانایی‌های خود را برای برخورداری از تسهیلات اثبات کنند.
نادری در پایان با بیان اینکه زنان دست کم در پایتخت با تبعیض جنسیتی برای برخورداری از تسهیلات در فضای کسب و کار مواجه نیستند، گفت: رشد فرهنگی پایتخت با شهرستان‌های کوچک متفاوت است، البته تغییر از مکان‌های دارای جمعیت بیشتر آغاز می‌شود و به تدریج شهرهای دیگر از آن الگو می‌گیرند