صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو:

نظام رهگیری محصولات سلامت متوقف نمی‌شود

مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره....
 به رفع خلاء‌های دستورالعمل نظام رهگیری محصولات سلامت، تاکید کرد: تدبیری کرده‌ایم که روزنه امیدی برای قاچاقچیان نماند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،دکتر بهروز جنت گفت: اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به قوانین و آیین‌نامه‌های بالا دستی جاری می‌ماند، بنابراین جای هیچ گونه امیدواری برای متقلبین و قاچاقچیان از بابت توقف این دستورالعمل و شدت برخورد سازمان غذا و دارو، باقی نخواهد ماند.
وی با تاکید به اینکه اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت، به دلیل برخی خلاءهای قانونی محتمل، هرگز متوقف نمی‌شود، افزود: برای متقلبین و قاچاقچیان امیدی از بابت خلاء قانونی باقی نخواهیم گذاشت.
وی افزود: اجرای نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با استناد به اصول بین‌المللی سلامت و بهداشت محصولات غذایی (مانند استاندارد سلامت زنجیره غذایی Haccp و ISO۲۲۰۰۰ ) و نیز سایراصول سلامتی و قوانین وزارت بهداشت، آغاز شده است.
جنت تصریح کرد: این نظام مستند به ماده ۱۳ قانون مبارزه باقاچاق بوده و آیین نامه اجرایی آن، هم اینک درحال اجراست و دستورالعملی که قاضی محترم شعبه ۴ دیوان عدالت اداری دستور موقت توقف اجرای آن را صادر کرده، پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مذکور، عملا" و به خودی خود، دیگر قابل اجرا نیست.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی همچنین تاکید کرد: در این خصوص دستورالعمل جدیدی درحال تدوین است که نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت را کاراتر از همیشه خواهد کرد.