صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سخنرانی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در کنفرانس امنیتی مونیخ

آلمان خواهان همکاری با روسیه در مبارزه با تروریسم است

صدراعظم آلمان می‌گوید علی ‌رغم پرتنش بودن روابط میان کشورهای اروپایی و روسیه، همکاری با مسکو در مبارزه با تروریسم مسئله‌ای حائز اهمیت است.
آنگلا مرکل روز شنبه در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «مبارزه مشترک با تروریسم... حوزه‌ای است که در آن منافع مشترک داریم و می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.»
مرکل با بیان اینکه مشکلاتی همانند تروریسم را نمی‌توان فقط با اتکا به یک کشور رفع کرد، خواهان همکاری کشورهای جهان شد.
وی ادامه داد: «در سالی که شاهد چالش‌های غیرقابل تصور هستیم، می‌توانیم یا با هم همکاری کنیم یا اینکه نقش‌های انفرادی خود را انجام دهیم. امیدوارم به موضع مشترکی دست یابیم.»
این مقام آلمانی همچنین تصریح کرد مشارکت دادن کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم از اهمیت بالایی برخوردار است.
صدراعظم آلمان در حالی این اظهارات را مطرح کرد که روابط مسکو و کشورهای اروپایی عضو ناتو از سال 2014 در پی اختلاف‌نظر بر سر بحران اوکراین و همچنین برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیرۀ کریمه و پیوستن این منطقۀ راهبردی به روسیه، تیره شده است.
امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند. با این حال، مسکو هرگونه دخالت در بحران اوکراین را رد کرده است.
روسیه همچنین از اوایل مهر ماه 1394 با مجوز دولت دمشق حمله‌های هوایی خود را علیه مواضع گروه‌های تروریستی از جمله داعش در سوریه آغاز کرد.