صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

اولین رویداد ملی کسب وکار در حوزه فناوری فضایی آغاز به کار کرد

اولین رویداد ملی کسب وکار در حوزه فناوری فضایی (نوآوردگاه) از امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز به کار کرد.
اولین رویداد ملی کسب وکار در حوزه فناوری فضایی (نوآوردگاه) یک رویداد آموزشی- عملی اثربخش برای تبدیل ایده‌های فناورانه به کسب وکارهای نوپا (استارتاپ) است.
این رویداد با مدل بازی‌سازی، فرایند توسعه کسب و کارهای نوپا را درمدت زمان ۴ روز شبیه‌سازی می‌کند و طی آن شرکت‌کنندگان در یک محیط پویا و بانشاط طی یک بازی طراحی شده جذاب، علاوه بر فراگیری آموزش‌های لازم برای توسعه کسب وکار مبتنی بر ایده‌های خود، باچالش‌های مختلفی که در واقعیت برای تجاری‌سازی خدمات یا محصولات جدید فناورانه با آن مواجه خواهند شد، آشنا می‌شوند و با کمک مربیان کار آزموده طرح خود را برای ارائه به سرمایه‌گذاران و نهادهای حامی کارآفرینی کشور آماده می‌کنند. 
در این رویداد تیم‌های برتر نوآوردگاه علاوه بر دریافت جایزه نقدی امکان معرفی به مراکز شتاب‌دهی و مراکز حمایتی را دارند تا در آنجا با استفاده از تسهیلات و امکانات آزمایشگاهی، خدمات آموزشی و مربیان کارآزموده، ایده‌های خود را تحقق بخشند.
مخاطبان نوآوردگاه صاحبان ایده‌های فناورانه علاقه‌مند به شروع کسب وکار، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان همه مقاطع رشته‌های علوم مهندسی، علوم پایه، علوم مدیریتی و اقتصاد و سایر علاقه‌مندان به کارآفرینی و ارزش‌آفرینی درکشور هستند.
اولین رویداد ملی کارآفرینی با کاربردهای عمومی فضا با عنوان«نوآوردگاه» امروز با هدف توسعه کسب‌وکارهای نوپا در حوزه فناوری فضایی، ترویج و ترغیب علاقه‌مندان به نوآوری و کارآفرینی در حوزه فضایی کشور و حمایت از توسعه کسب وکارهای نوپا (استارتاپ‌ها) با استفاده از کاربردهای عمومی فضا و دروازه ورود ایده‌ها و طرح‌های فناورانه به مرحله جذب سرمایه‌ و توسعه فناوری و کسب ‌وکار در جهت اشتغال‌زایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خلاق کشور برگزار می‌شود. 
این رویداد با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس پارک فناوری پردیس برگزار می شود.