صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس:

انسداد چهار محور استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس از انسداد دو محور استان به دلیل تخریب پل‌های اصلی و دو محور به دلیل احتمال نشست و ریزش خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, علیرضا سیاهپور، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس عنوان کرد: چهار محور استان فارس را اعلام انسداد کرده‌ایم که به دلیل تخریب پل و نیز شرایط بحرانی این محورها بوده است.
سیاهپور افزود: محورهای کازرون-فراشبند و شیراز-جهرم به دلیل تخریب پل‌های آنها مسدود شده‌اند و انسداد محورهای شیراز-خرامه و دبیران به سه راهی لار-جهرم به دلیل احتمال نشست و ریزش در محورها بوده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: در بخشی از محورهای روستایی استان نیز با انسدادهای مقطعی مواجه بوده‌ایم و بررسی دقیق میزان خسارت‌ها به زودی انجام می‌شود.
همچنین فیروز تکاور، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ما عنوان کرد: در یک هفته گذشته میانگین بارش در استان فارس به ۲۰۰ میلی‌متر و در چهار شهرستان قیروکارزین، کازرون، داراب و جهرم به بیش از ۳۰۰ میلی‌متر رسید. بیشترین بارش به قیرو و کارزین با ۴۱۰ میلی‌متر اختصاص داشت ولی حجم خسارات سیل در جهرم بالاتر است.
تکاور افزود: در پی وقوع سیل در استان حدود ۱۰۰ پل دچار آب‌شستگی شده‌اند که باید هرچه سریع‌تر ترمیم شوند و ۶ پل بزرگ و کوچک کاملا تخریب شده‌اند که از این تعداد  سه پل بزرگ درمحورهای شیراز-جهرم، کازرون-فراشبند و جهرم-سیمکان واقع هستند که مقدمات بازسازی آنها فراهم شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ارتباط ۲۰ روستا قطع شده و اکثر راه‌های روستایی استان فارس دچار خسارت شده‌اند که به محض فروکش کردن سیلاب‌ها اقدامات ضروری انجام خواهد شد.