صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برندسازی، صادرات را تقویت می کند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: برندسازی صادرات تولیدات صنعتی این شهرستان را تقویت می کند.محمدرضا علوی زاده با اشاره به تولید محصولات متعدد و متنوع کیفی در بروجرد عنوان کرد:
به طور مثال در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بخش قابل توجهی از تولیدات این شهرستان به خارج از کشور صادر می‎شود.
وی بیان کرد: بخشی از محصولات آرایشی و بهداشتی تولیدی این شهرستان با استفاده از فرمولاسیون استاندارد و جهانی و به سفارش شرکت‎هایی که در این عرصه برند به شمار می‎‏روند، تولید و به خارج از کشور صادر می‎شوند.
علوی‎زاده تاکید کرد: در حالی محصولات متنوع آرایشی و بهداشتی با بسته‎بندی مناسب و کیفیت مطلوب در بروجرد تولید می‎شود که متاسفانه شاهد ورود محصولات آرایشی قاچاق و بی‎کیفیت از مبادی خارجی و عرضه و فروش آنها در این شهرستان هستیم.
وی در ادامه با اشاره به این که به دنبال برندسازی در محصولات تولیدی و صنعتی شهرستان بروجرد هستیم، تاکید کرد: همچنین انواع محصولات شوینده و مواد غذایی با تنوع زیاد و کیفیت بالا در این شهرستان تولید می‎شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد اظهار کرد: تولید انواع ماکارونی سنتی بدون افزودنی و مواد نگهدارنده، محصولات شکری، انواع ترشیجات و مرباجات با کیفیت عالی نمونه‎هایی از تولیدات صنایع غذایی در بروجرد هستند.
علوی‎زاده به وجود کارخانجات متعدد و تولید محصولات سنگ و کاشی در بروجرد اشاره کرد.
وی با اشاره به تولید فیلتر خودرو و لوله‎های پلی اتیلن با کیفیت در بروجرد بیان کرد: تولیدات این شهرستان در حوزه‎های مختلف غذایی، منسوجات، آرایشی و بهداشتی و ... در سطح کشور و حتی فراتر از آن حرف‎های زیادی برای گفتن دارند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد تاکید کرد: در حالی محصولات متنوعی با کیفیت بسیار عالی و دارای ظرفیت و قابلیت صادراتی در حال تولید هستند که بسیاری از شهروندان از تولید آنها در حوزه شهرستان بروجرد اطلاعی ندارند.
علوی‎زاده تصریح کرد: در صورت رفع برخی از مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی فعال، نیمه فعال و حتی راکد در بروجرد، زمینه را برای افزایش تولید، بالا رفتن قابلیت رقابت‎پذیری، برندسازی، افزایش سهم صادرات و به دنبال آن رونق اقتصادی بیشتر فراهم می‎شود.
وی خاطر نشان کرد: تزریق سرمایه در گردش، نوسازی ماشین‎آلات فرسوده، اجرای طرح‎های توسعه‎ای و یافتن و گسترده کردن دامنه بازارهای هدف از راهکارهای تقویت هر چه بیشتر حوزه تولید و صنعت شهرستان بروجرد به شمار می‎روند.