صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر دادگستری:

فضای عمومی برای توسعه همکاری ایران و آذربایجان آماده است

مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران گفت، فضای عمومی برای توسعه همکاری میان کشورمان و جمهوری آذربایجان بسیار آماده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، پورمحمدی عصر جمعه در جمع خبرنگاران سفر خودبه جمهوری آذربایجان را مثبت ارزیابی کردو افزود: امیدواریم در آینده شاهد توسعه روابط و همکاری های دو کشور در همه حوزه ها باشیم. 
وی اظهارکرد: یک اعتماد قابل توجه بین مسئولین ایران و جمهوری آذربایجان ایجاد شده و توطئه بسیاری از دشمنان که تلاش داشتند بین مردم، مسئولین و رهبران دو کشور نفاق، جدایی و فاصله بوجود بیاورند، بدبینی ها را تشدید کنند و ناامنی در کشورهای ما ایجاد کنند ،برطرف شده است. 
وزیر دادگستری کشورمان ضمن ابراز رضایت از نتایج ا ین سفر به جمهوری آذربایجان، بیانیه مشترک امضا شده در دیدار با همتای آذربایجانی گفت: دو کشور بر مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و نیز همکاری های علمی و پژوهشی تاکید کردند و سند های همکاری بین دو کشور به امضار رسید.
مصطفی پور محمدی افزود: همچنین توافق کردیم برای رفع اختلافات اداری بین بازرگانان و سرمایه گذاران دو کشور اتاق مشترک داوری تجاری ایجاد شود و گفت و گو های اولیه در این زمینه صورت گرفت و قرار شد توافقنامه ای در این زمینه آماده و به امضای دوطرف برسد. 
وی مشترکات تاریخی و فرهنگی مردم ایران و جمهوری آذربایجان را خاطر نشان کرد و آن را بستر خیلی ارزنده برای توسعه همکاری های فرهنگی خواند و گفت: این مهم هم به توسعه روابط در تمامی عرصه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و امنیتی کمک می کند. 
وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران روز گذشته « پنجشنبه » برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شده و در این سفر با رئیس جمهوری، رئیس مجلس ملی، وزیر کشور، همتای خود آذربایجانی دیدار و گفت و گو کرد.