صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در نشستی ؛

ایران و صربستان بر توسعه همکاری های معدن و انرژی تاکید کردند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد و وزیر معدن و انرژی صربستان در نشستی بر علاقه مندی....
دو کشور برای توسعه همکاری در حوزه انرژی و معدن تاکید کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایرنا، «حسین ملاعبداللهی» روز جمعه در ملاقات با «آلکساندر آنتیچ» با اشاره به رفع محدودیت های ناشی از اعمال تحریم ها افزود: در فضای ایجاد شده بعد از توافق هسته ای زمینه گسترش همکاری ها بیش از پیش فراهم شده و دو کشور می توانند با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های موجود، گام های موثری برای توسعه و تعمیق همکاری های متقابل در حوزه انرژی با یکدیگر بردارند.
سفیر کشورمان در صربستان اظهار کرد: اگر چه تحریم ها موانعی را در راه همکاری های مشترک با دیگر کشورها ایجاد کرد اما از سوی دیگر موجب رشد خود باوری و توسعه بومی در کشور شد.
ملاعبداللهی در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری قریب الوقوع همایش معرفی توانمندی های تجاری و اقتصادی کشورمان در صربستان اعلام کرد که در این همایش، افرادی از بخش های خصوصی و دولتی ایران در حوزه های مختلف از جمله در بخش انرژی حضور خواهند داشت و زمینه همکاری های بلند مدت دو کشور در این حوزه را بررسی خواهند کرد.
سفیر ایران در بلگراد با اشاره به آمادگی بخش خصوصی برای انجام پروژه های مشترک بین دو کشور افزود که در خلال پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و صربستان، ظرفیت های جدید همکاری بین دو کشور شناسایی و معرفی خواهند شد.
وزیر معدن و انرژی صربستان نیز در این دیدار ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت و دولت از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور بسیار دوست نام برد و اظهار کرد که ایران کشوری بزرگ با میراث فرهنگی و تمدنی عظیمی است که از توانمندی زیادی در رهبری منطقه برخوردار است.
آلکساندر آنتیچ ابراز امیدواری کرد که در سفر آتی به تهران در خصوص توسعه مراودات دو کشور در حوزه های انرژی و معدنی با مقامات ایران گفت و گو می کند.
وی همچنین خواستار حضور ایران در پروسه خصوصی سازی پالایشگاه پانچوا صربستان شد و بر ضرورت تلاش بیشتر دو طرف با هدف ارتقای سطح همکاری های دو کشور تاکید کرد.