صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با حضور رئیس اجرائی دولت افغانستان ؛

نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی در کابل فعالیت خود را آغاز کرد

نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی «ICC» روز پنجشنبه فعالیت خود را در کابل پایتخت افغانستان....
آغاز کرد. تصمیم گیری در باره گشایش نمایندگی این نهاد در کابل، 26 خردادماه گذشته در دویست و پنجمین نشست شورای جهانی آن، در سائوپولوی برزیل اتخاذ شده بود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایرنا، در آئین گشایش نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی در کابل که با حضور «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان برگزار شد، مقام های افغان گفتند که با آغاز فعالیت این نهاد، جلب سرمایه گذاری خارجی، حضور قوی تر بخش خصوصی در عرصه اقتصاد و همکاری های بازرگانی با کشورهای جهان، تسهیل خواهد شد.
«مایل آقا خیرخواه» رئیس نمایندگی اتاق بازرگانی بین اللملی در افغانستان، در این آئین گفت که هدف از راه اندازی این نهاد بسیج بخش خصوصی برای اجرای طرح های مهم صنعتی، خدماتی و تجاری با همکاری اتاق تجارت و صنایع افغانستان است.
«فرانسوا ریشه»، سفیر فرانسه در کابل نیز گفت که راه اندازی نمایندگی اتاق بازرگانی بین المللی در افغانستان، وابستگی این کشور به کشورهای همسایه را کاهش می دهد و روابط بازرگانی افغانستان را با سایر کشورهای جهان، ارتقاء خواهد داد.
سفیر فرانسه تصریح کرد «زمانی‎ که شما همکاری با اتاق تجارت بین المللی را آغاز می‎کنید، هزینه های اجرای طرح ها به صورت بنیادی تامین خواهد شد و این کار قابلیت برقراری ارتباط بازرگانان افغان با کشورهای جهان را مساعد می سازد.»
مرکز اتاق تجارت بین المللی در پاریس پایتخت فرانسه واقع شده است. این نهاد فعالیت خود را از سال 1919 میلادی آغاز کرده است.
اتاق بازرگانی بین‌المللی «ICC» تنها نماینده بخش خصوصی در جهان محسوب می شود که نقش منحصر بفردی در زمینه تسریع و تسهیل مراودات تجاری در سطح بین‌المللی، از طریق تلاش در استانداردسازی سیاست‌ها و مقررات، از جمله مقررات بانکداری بین‌المللی دارد.
این اتاق، علاوه بر تدوین و پیشنهاد سیاست‌های مبتنی بر رقابت و ضابطه‌مند کردن مبادلات، نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین بازرگانان و کارآفرینان صنعتی و معدنی در سراسر جهان دارد و زمینه ارتباط گسترده‌تر تشکل‌های کارفرمایی را در جهان فراهم می‌ سازد.
اتاق بازرگانی بین الملی، در سال‌های اخیر ارتباط گسترده‌ای را با سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی«WTO» و سازمان توسعه و همکاری اقتصادی «OECD» و نیز اتاق‌های بازرگانی کشورهای جهان، ایجاد کرده است و در نشست‌های سران کشورهای گروه ۸ «جی 8» و گروه۲۰ «جی20» مشارکت فعال دارد.
هزاران شرکت خصوصی از حدود 130 کشور جهان عضو این نهاد هستند و نمایندگی های این نهاد در بیش از 80 کشور جهان دائر شده است.