چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت

900 میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، بدهی این نهاد به موسسه های ...
طرف قرارداد را 900 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به میزان 2 تا 3 ماه از این مطالبات عقب افتاده ظرف یک هفته آینده به طور نقدی پرداخت می شود.
900 میلیارد ریال بدهی بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری/ معوقات نقدی پرداخت می شود
 صفدر فرامرزی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات افزود: پیش از این پرداخت بدهی های معوق به صورت 30 درصد نقدی و 70 درصد از طریق اوراق اسلامی پرداخت می شد، اما با توجه به پیگیری های مسئولان ارشد استان و رایزنی با مسئولان کشور مقرر شد تا از این پس بدهی های بیمه سلامت استان نقدی پرداخت شود.
وی ادامه داد: از همین رو 270 میلیارد اوراق اسلامی که پیش از اجرای این قانون به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده بود در قالب تفاهم نامه ای با بانک های عامل جذب و به طور نقدی به دانشگاه پرداخت می شود.
فرامرزی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت هزینه های بسیاری بر دولت تحمیل کرد، افزود: این در حالی است که این امر مانع خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان نشد و ضریب رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده به 95 درصد افزایش یافته است.
* طرح تحول نظام سلامت متوقف شدنی نیست
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد، تصریح کرد: این طرح دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت داشته و ضریب هزینه های درمان از جیب مردم را از 60 درصد به کمتر از 15 درصد کاهش داده است.
فرامرزی خاطرنشان کرد: کسانی که تلاش دارند تا چوب لای چرخ اجرای طرح تحول نظام سلامت بگذارند سخت در اشتباهند و باید بدانند این طرح برگشت پذیر نیست و تداوم خواهد داشت.
وی، حذف دفترچه های بیمه و جایگزینی پرونده سلامت الکترونیک، ارتقای خدمات بهداشت دهان و دندان، امنیت غذایی، خرید راهبردی و راه اندازی سامانه شرکای کاری را از دیگر مراحل بعدی طرح تحول نظام سلامت برشمرد.
*ضریب نفوذ 68 درصدی بیمه سلامت در چهارمحال و بختیاری
فرامرزی، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان را 635 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 475 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی عشایری قرار دارند که از خدمات درمانی رایگان بهره مند هستند.
وی افزود: همچنین یک هزار و 450 نفر از بیماران خاص استان نیز تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ارائه خدمات به آنها رایگان است.
فرامرزی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت 50 هزار نفر در استان که تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا بیش از 95 درصد از اعتبارات بیمه سلامت از طریق دولت تامین می شود که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش هزینه های تحمیل شده بر دولت از یکی سو و خالی بودن خزانه از سوی دیگر، بدهی این نهاد به موسسات طرف قرارداد افزایش چشمگیری پیدا کرد.