صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر نیرو:

احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در گروِ بسیج مردمی است

وزیر نیرو گفت: اگر در بحث احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و مدیریت بهینه مصرف بتوان....
مردم را مانند دوران هشت ساله دفاع مقدس بسیج کرد مسلماً نتایج خوبی برای حفظ منابع آبی کشور دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حمید چیت چیان در همایش سراسری فرماندهان بسیج صنعت آب و برق با اشاره به اهمیت بسیج و حضور یکپارچه مردم در صحنه های مختلف اجتماعی، اظهار داشت: تاریخ نشان داده که هر جا ما شاهد حضور یکپارچه مردم بودیم، آنجا موفقیت های بزرگی حاصل شده است.
وی افزود: راز نهفته در کلام امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج در اوایل انقلاب نیز در همین امر نهفته است.
وی تصریح کرد: نگاهی به رویدادهای دفاع مقدس نشان می دهد تا زمانی که ما شاهد حضور یکپارچه مردم در جبهه ها نبودیم، دشمن گام به گام جلوتر می آمد اما با ورود مردم به صحنه های نبرد، دشمن چاره ای جز فرار از جبهه ها نداشت.
چیت چیان تأکید کرد: اگر در بحث تعادل بخشی به آب های زیرزمینی و مدیریت بهینه مصرف نیز اینگونه بتوان مردم را وارد کرد مسلماً نتایج خوبی برای حفظ منابع آبی کشور در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: اصلی ترین رکن بسیج، آمادگی برای مقابله با دشمن و حضور آن در «همه جا، همه زمان و همه حال» است. نباید از نظر دور داشت که استراتژی دشمنان، استفاده از غفلت و عدم هشیاری بسیج در صحنه های مختلف است.
وی اضافه کرد: فراموش نکنیم که بیداری همیشگی مردم، وحشت دشمن را در پی دارد و این خاصیت بسیج است که با آگاهی و آموزش اعتقادات درست به بسیجیان همیشه آن ها را بیدار نگه دارد.
وزیر نیرو تأکید کرد: اقتدار بسیج نباید تنها در حوزه های نظامی خلاصه شود بلکه بایستی در تمام حوزه ها شاهد اقتدار بسیج باشیم. به طور مثال اگر صنعت کارآمد باشد، کارآمدی در بخش های دیگر از جمله نظامی، سیاسی و... را در پی خواهد داشت.
وی گفت: بسیج متعلق به همه است و هر اندازه بسیج بتواند از اقشار مختلف مردم نیرو جذب بکند بهتر خواهد توانست رسالت خود را ایفا کند.
چیت چیان خاطرنشان کرد: صنعت آب و برق تعطیل بردار نیست و بسیج بایستی در ایفای ماموریت های این صنعت مشارکت موثری داشته باشد.