صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار قزوین:

رسانه‌ها، نشاط و پویایی واحدهای تولیدی را به تصویر بکشند

‌استاندار قزوین از اصحاب رسانه خواست تا پس از بازدید از واحدهای تولیدی در راستای امیدبخشی به جامعه، پویایی و نشاط در صنعت استان را به تصویر کشیده و منعکس کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، فریدون همتی در جریان حضور در شهرک صنعتی کاسپین که به‌منظور بهره‌برداری از یک طرح و بازدید از چهار واحد تولیدی صورت گرفت، از خبرنگاران خواست تا در بازدیدهای خود به شکل مناسب به پوشش خبری و تصویری واحدهای فعال و کارهای صورت گرفته در بخش تولید و صنعت و کارآفرینی بپردازند.
استاندار قزوین ادامه داد: عده‌ای از دوستان بدون دیدن حتی یک کارخانه از راه دور قضاوت می‌کنند و می‌گویند که واحدهای تولیدی استان تعطیل و غیرفعال است، ولی اصحاب رسانه که خود در این بازدیدها حضور دارند باید واقعیت را به مردم بازگو کنند.
همتی ادامه داد: خبرنگارانی که در بازدیدها و برنامه‌های مرتبط به حوزه تولید حضور پیدا می‌کنند می‌توانند روایت‌گران صادق رونق و پویایی اقتصادی بوجود آمده در آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی باشند که از گذشته تعطیل و نیمه‌فعال بودند اما در سایه سیاست‌ها و حمایت‌های دولت تدبیر و امید مجدداً به چرخه  اقتصادی بازگشته‌اند.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح رونق تولید از سوی دولت شاهد ارائه 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور بوده‌ایم که از این رقم 10 هزار و 640 میلیارد ریال به بنگاه های اقتصادی استان اختصاص داشته است، اظهار کرد: این حمایت‌ها موجب راه‌اندازی صدها واحد نیمه‌کاره و تعطیل شده است.
استاندار قزوین ادامه داد: تاکنون نزدیک به یک هزار واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی در قالب اجرای طرح رونق از تسهیلات بهره‌مند شده و ساماندهی و تقویت شده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تعطیل و نیمه‌فعال صنعتی استان مربوط به پیش از دولت یازدهم هستند، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری 20 واحد صنعتی دیگر که در دوره گذشته تعطیل شده بودند را با ارائه حمایت‌های لازم دوباره فعال کنیم.
همتی در پایان اظهار کرد: دولت با اجرای طرح رونق تولید ابتدا به حفظ وضعیت اشتغال و تولید و نجات واحدها از بحران توجه کرده و در مرحله بعد تلاش کرده است تا آن‌ها بتوانند میزان تولید و نیروهای شغلی خود را افزایش دهند و حضور پررنگ‌تری در بازارهای داخلی و عرصه صادرات داشته باشند.
در جریان حضور استاندار قزوین در شهرک صنعتی کاسپین، یک طرح تولیدی با 30 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت و از چهار واحد نیز بازدید شد.