صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

بعد از اعلام فراخوان «فستیوال صنعت پلاستیک و پلیمر» ؛

بیش از 100 اختراع متقاضی عرضه در فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر شدند

بعد از اعلام فراخوان «فستیوال صنعت پلاستیک و پلیمر» بیش از 100 اختراع و نوآوری برای عرضه در این فستیوال ...
ثبت نام کرده‌اند و پس از 2 مرحله ارزیابی، 37 نوآوری به مرحله سوم ارزیابی‌ها وارد شده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از بنیاد ملی نخبگان، اکبر قنبرپور رییس مرکز فن‌بازار ملی ایران ضمن اعلام این خبر گفت: فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر، نهم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.  
به گفته وی، این برنامه ششمین رویداد در حوزه معارفه نوآوری است که توسط مرکز فن‌بازار ملی  ایران و با هدف تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه به شیوه فروش، اعطای لیسانس و یا مشارکت در طرح ، در حوزه‌های تخصصی و کاربردی مختلف، برگزار می شود.
قنبرپور با اشاره به اینکه فستیوال‌های تخصصی نوآوری با هدف کمک به تعامل صاحبان نوآوری با صاحبان سرمایه و صنعتگران طرح‌ریزی شده است بیان کرد: در هر فستیوال نوآوری، طرح‌های نوآورانه در یک حوزه تخصصی-کاربردی فراخوان شده و بعد از ارزیابی طرح‌های منتخب به صورت ارائه حضوری و باقی طرح‌ها به صورت ارائه در کتابچه نوآوری برای مخاطبین ارائه می شود.
وی مخاطبین این رویداد را سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، صنعتگران و تولیدکنندگان در حوزه تخصصی برگزاری فستیوال می‌باشند که علاقمند به سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه دانست.
رییس مرکز فن¬ بازار ملی ایران  توضیح داد: در واقع مرکز فن‌بازار ملی ایران به عنوان مرجع تبادلات فناوری کشور قصد دارد ضمن ایجاد فضای تعامل رودر‌رو میان صاحبان طرح‌های نوآورانه و صنعتگران با استفاده از ظرفیت کارگزاران تبادل فناوری، به توسعه تجاری‌سازی دستاوردهای صاحبان نوآوری از یک سو و رقابت‌پذیری و رشد توانمندی رقابتی شرکت‌های تولیدی و صنعتی و ایجاد ارزش افزوده از دستاوردهای علمی/پژوهشی کمک کند.
قنبرپور افزود: فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیک و پلیمر با محوریت طرح‌های نوآورانه بخش رنگ و رزین، لاستیک و پلاستیک،‌ روز دوشنبه مورخ 9 اسفند 95 در تهران برگزار می‌شود.
بازار دارایی فکری با انعقاد تفاهم نامه بین پارک فناوری پردیس معاونت علمی و سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازی شده است که از طریق برگزاری فستیوال های اختراعات، تاکنون 8 معامله به ارزش 56 میلیارد ریال منعقد شده است.