صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

صبح امروز رخ داد

نشست همایش دورنمای اقتصاد ایران برگزار شد

نشست همایش دورنمای اقتصاد ایران صبح امروز (چهارشنبه) در خبرگزاری مهر برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا حسنی، دبیر همایش دورنمای اقتصاد ایران اظهار داشت: پنجمین همایش دورنمای اقتصاد ایران، نهم اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی از ساعت ۱۴ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. 
وی بررسی وضعیت فعلی و تاثیرات برجام، برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۶، تحلیل بازارهای مالی (سرمایه پول و بانک)، فرصت‌ها و چالش‌های اقتصاد ایران و جهان، روند آتی بازار نفت، طلا، ارز، سکه، صنایع منتخب بورسی و مسکن را از جمله محورهای این همایش عنوان و اضافه کرد: ما سعی کردیم در این همایش خالی از هر گونه نگاه خاص به مسائل اقتصادی، آنچه واقعیت اقتصاد است را بیان کنیم. 
مدیر موسسه مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی با بیان اینکه در این همایش سعی می‌کنیم فرصت‌ها و چالش‌هایی که هست و راه‌حل‌هایی که می‌تواند به سرمایه‌گذاران در این زمینه کمک کند مطرح شود، افزود: تغییر کلان مدنظر ما نیست. ضمن اینکه در این همایش از 8 عامل اثرگذار بر اقتصاد ایران رونمایی می‌شود. 
حسنی تصریح کرد: سال آینده سالی است که باید بادقت و آگاهی بیشتری، نسبت به سال‌های گذشته در زمینه اقتصادی قدم برداشت. 
وی با اشاره به اینکه آگاهی ما نسبت به مسائل بورس و سرمایه می‌تواند سودآور باشد، وضعیت اقتصاد جهان را در سال آینده مورد اشاره قرار داد و گفت: ما هرچه جلوتر می‌رویم، اقتصاد جهان پرچالش‌تر می‌شود و نظرمان این است که سال آینده، رفتار قیمت‌ها تغییر می‌کند که این رفتار قیمت‌ها، چالش‌ها و نوسانات، ریسک‌های بیشتری را برای سرمایه‌گذاران و بازرگانان به همراه خواهد داشت. این همایش در جهت روشن کردن شرایط اقتصاد کشور برای فعالان اقتصادی و با حضور مسئولان مربوط به بازار مسکن، بانک مرکزی، بازار سرمایه و... برگزار خواهد شد. 
به گزارش «کسب‌وکار»، همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 96 در نهم اسفندماه سال جاری بین ساعت 14 تا 20 درمرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. 
این همایش در جهت روشن‌سازی تصویر اقتصاد ایران و جهان در سال پیش‌روی اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بودجه 96، چشم‌انداز بازارهای مالی (بازارسرمایه، پول وبیمه)، روند آتی در بازار مسکن و املاک برگزار می‌شود. 
این همایش در جهت روشن کردن شرایط اقتصاد کشور برای فعالان اقتصادی و با حضور مسئولان مربوط به بازار مسکن، بانک مرکزی، بازار سرمایه و... برگزار خواهد شد. 
همایش دورنمای اقتصاد ایران در سال 96 با حضور علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام، اصغر ابوالحسنی رئیس کمیته پولی و بانکی، پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی، علی دیوان‌دری رئیس پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، طهماسب مظاهری رئیس کمیته بازار سرمایه، رویا طباطبایی‌یزدی رئیس سازمان بهره‌وری، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی عضو هیات‌مدیره بانک مسکن و سایر فعالان در حوزه بازار مسکن، اقتصاد و بازار پول برگزار خواهد شد. 
براساس این گزارش، اهداف همایش دورنمای اقتصاد ایران از ترسیم دورنمای اقتصاد ایران و جهان، تحلیل علمی و کاربردی بازار مالی، برآورد تاثیر سیاست‌های کلان بر اقتصاد ایران، بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ساختمان تا معرفی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در فرایند تصمیم‌گیری‌های اقتصادی است. 
گفتنی است در این همایش سه پنل شامل پنل اول اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و بودجه 96، پنل دوم چشم‌انداز بازارهای مالی و پنل سوم روند‌های آتی در بازار مسکن و املاک ارائه خواهد شد.