صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران

بورس کالا در تابلوی «الف» بازار پایه فرابورس ایران درج شد

با موافقت هیات پذیرش فرابورس ایران، سهام شرکت بورس کالای ایران در تابلوی «الف» بازار پایه درج شد تا آماده گشایش نماد شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی فرابورس ایران، بر اساس دستورالعمل جدید در خصوص شرایط درج و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه فرابورس، این بازار به سه تابلوی «الف»، «ب» و «ج» طبقه‌بندی شده که طبق آن تابلوی «الف» مربوط به تشکل‌های خودانتظام و نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار است.
به این ترتیب سهام شرکت بورس کالای ایران پس از موافقت هیات پذیرش فرابورس به‌عنوان نخستین شرکت در تابلوی «الف» بازار پایه درج شد.
بورس کالای ایران که از سال 86 فعالیت خود را به‌عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه آغاز کرده است، در زمینه پذیرش کالاها و اوراق بهادار مبتنی بر آن از قبیل کالاهای صنعتی، معدنی و کشاورزی، نظارت بر عرضه‌کنندگان کالاهای پذیرفته شده در بورس کالا و ناشران اوراق بهادار مبتنی بر کالای پذیرفته‌شده، پذیرش انبارها، نظارت بر فعالیت آن‌ها و انجام عملیات مربوط به انبارها که به‌منظور تسهیل دادوستد معاملات در بورس کالا انجام می‌شود و ... به فعالیت می‌پردازد.
این شرکت با سرمایه 900 هزار میلیارد ریالی، سود هر سهم را برای سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 رقم 329 ریال پیش‌بینی کرده که از این مقدار در 9 ماهه سال جاری 255 ریال معادل 77 درصد را پوشش داده است. بورس کالای ایران همچنین پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 را نیز 395 ریال در نظر گرفته که 20 درصد از EPS سال جاری بیشتر است.