صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان

وقوع کولاک شدید در محور همدان- ساوه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از وقوع کولاک شدید در محور همدان به ساوه در محدوده تجرک تا انتهای حوزه خبر داد،

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از وقوع کولاک شدید در محور همدان به ساوه در محدوده تجرک تا انتهای حوزه خبر داد، این در حالیست که معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از بارش برف از شب گذشته ساعت ۲۱ و کولاک همراه با بارش سنگین برف در محورهای این استان که محدودیت دید را رقم زده بود، خبر داد. به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در خصوص عملیات برف‌روبی در حوزه استحفاظی استان اظهار کرد: از ساعت ۲۳ شب گذشته بارش برف سنگین در شهرهای جنوبی استان در شهرستان‌های ملایر و نهاوند آغاز شد و در حدود ساعت ۲۴ نیز در سطح کل استان شاهد بارش برف بودیم.
وی با بیان اینکه تمام عوامل راهداری از اولین ساعات بارش برف شروع به عملیات برف‌روبی کرده‌اند، افزود: در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و شریانی در استان باز است و طبق آخرین گزارش‌های بارش شدید برف در محورهای ملایر به سمت سوره و همدان به سنندج بارش برف از دقایقی پیش مجدد آغاز شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: در حال حاضر ۲۸۶ دستگاه و ماشین‌آلات برف‌روبی همچون نمک‌پاش برف‌خور بلدوزر با بیش از ۵۳۰ نیروی راهدار در حال باز کردن راه‌های مواصلاتی استان هستند.
وی بیان کرد: محور همدان به سمت ساوه در محدوده تجرک تا انتهای حوزه کولاک شدید گزارش شده و در محور رزن به سمت آوج کولاک زمینی گزارش شده است.
رودباری اضافه کرد: در محور اسدآباد کولاک شدید همدان به سمت سنندج و گنبد به سمت جوکار در شهرستان ملایر کولاک زمینی وجود دارد.
وی با بیان اینکه تردد در گردنه‌های استان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: در حال حاضر راهداران برای باز کردن راه‌های روستایی استان اقدام کرده‌اند اما اولویت کار راهداری در باز کردن راه‌های اصلی و شریانی استان است.
همچنین حمید پرورشی خرم معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه در گردنه‌ها مه و کولاک همزمان وجود داشت، افزود: محوری در حال حاضر بسته نیست ولی گردنه نورآباد در محور نهاوند به سمت بروجرد به سبب جلوگیری از گرفتاری مردم در گردنه مسدود شده است تا وضعیت راه‌های حوزه استحفاظی استان لرستان مورد عملیات راهداری قرار گیرد.
پرورشی خرم بیان کرد: این گردنه به این سبب مسدود شده است که استان هم‌جوار باید حوزه استحفاظی خود را مورد پاک‌سازی قرار دهد تا خودروها امکان تردد داشته باشند.
وی درباره تردد در گردنه‌های استان همدان نیز گفت: در حال حاضر سایر گردنه‌های استان همدان مشکلی ندارند ولی تردد تنها با زنجیرچرخ ممکن است که انتظار می‌رود مردم قبل از ورود به گردنه‌ها خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کنند.
وی با اعلام اینکه تردد در گردنه‌های اسدآباد، دخان، دولایی، گرین، زاغه و آوج تنها با زنجیرچرخ ممکن است و خواهشمندیم مردم بدون زنجیرچرخ وارد گردنه نشوند، گفت: اکنون بارش در گردنه اسدآباد ادامه دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بیان کرد: راهداران هنوز فرصت بازدید از راه‌های روستایی را نداشتند ولی تاکنون تماسی مبنی بر مشکل‌دار بودن راه روستایی با راهدارخانه‌ها نشده است.
وی عنوان کرد: اولویت راهداران ابتدا راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و راه‌های روستایی است تا عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را در این محورها انجام دهند.
پرورشی خرم با اعلام اینکه کولاک و مه در آزادراه همدان-ساوه سبب محدودیت دید شده است، گفت: عملیات راهداری در این محور نیز انجام شده ولی رانندگان باید احتیاط لازم را داشته باشند تا مشکلی ایجاد نشود.
وی عنوان کرد: بیشترین برف در محورهای شهرستان نهاوند با ۲۰ سانتیمتر گزارش شده است که راهداران استان همدان عملیات برف‌روبی را در این محورها انجام دادند.
وی اظهار کرد: مرکز اطلاع‌رسانی راه‌های استان همدان با شماره تماس ۱۴۱ آمادگی لازم را برای ارائه اطلاعات راه‌های استان همدان دارد و از رانندگانی که قصد تردد در محورهای استان همدان را دارند انتظار می‌رود قبل از آغاز سفر از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.
پرورشی خرم با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۴ پایگاه راهداری با ۵۸۰ نفر نیروی انسانی در سطح محورهای استان همدان در حالت آماده‌باش قرار دارند، عنوان کرد: ۲۸۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری از جمله برف‌روب، نمک‌پاش، لودر، گریدر و برف‌خور برای عملیات راهداری زمستانی امسال به کار گرفته شده است.