صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

برای اولین بار برآورد قیمتی سیگارهای قاچاق اعلام شد

برآورد ۳۰۰۰ میلیارد تومانی قاچاق سیگار در ۱۰ ماه

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور ضمن اعلام برآورد قیمتی سیگارهای قاچاق...
 برای نخستین بار، از کاهش برآورد قاچاق سیگار در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به  گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، برآورد قاچاق سیگار طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۴ را ۹.۶ میلیارد نخ اعلام و اظهار کرد: برآورد قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه  سال قبل ۵.۴ میلیارد نخ کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش ۴۴ درصدی کاهش قاچاق سیگار از ابتدای سال جاری تا دی‌ماه است.
وی همچنین در خصوص ارزش سیگارهای قاچاق نیز اظهار کرد: با توجه به تفاوت بسیار زیاد قیمت سیگارهای قاچاق با نشان‌های متفاوت تجاری که حدود قیمت آن از ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است، در صورتی‌ که قیمت متوسط تقریبی ۳۰۰ تومان برای هرنخ در نظر گرفته شود می‌توان بطور تقریبی ارزش سیگارهای قاچاق برآوردی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۴ را حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.
رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور افزود:علاوه بر این ارزش تقریبی سیگارهای قاچاق طی ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۵ حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان و کاهش ۴۴ درصدی آن که حدود ۴.۲ میلیارد نخ است حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
به گفته رمزی برآورد قاچاق با فرمول کم کردن برآورد مصرف سیگار از مجموع واردات و تولید این محصول به دست می‌آید، بنابراین با احتساب برآورد قاچاق در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به کاهش ۴۴ درصدی برآورد قاچاق سیگار در کشور دست می‌یابیم.