صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد:

مالیات ارزش افزوده باید از اصل طلا حذف شود

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: باید دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا حذف و به اجرات ساخت محدود شود.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا  وسیما، محمد کشتی آرای، گفت: دریافت مالیات ارزش افزوده از اصل طلا سبب کاهش تولید و توزیع شده است.
وی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال اصلاح بوده و پیشنهاد شده است به ۳ درصد کاهش یابد اما ما خواهان آن هستیم که هرگز از اصل طلا دریافت نشود چون باعث حذف ۲۰ درصد واحدهای تولید و توزیع طلا شده و انگیزه خرید هم کاهش یافته است.
کشتی آرای اظهار کرد: قیمت طلا در ماه های اخیر تحت تاثیر سیاست های رییس جمهور جدید آمریکا قرار گرفته است و با توجه به کاهش ارزش دلار ، تقاضا برای خرید طلا بیشتر شده است .
قیمت هر اونس طلا هفته پیش ۲۳ دلار افزایش یافت.
وی افزود: در یک هفته اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی رو به افزایش یافته و در حال حاضر ۱۲۳۰ دلار در هر اونس است .
رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: نرخ هر سکه طرح قدیم امروز یک میلیون و ۱۷۳ هزار تومان و طرح جدید یک میلیون و ۲۰۵هزار تومان است و هر قطعه نیم سکه ۶۳۷ هزار تومان ، ربع سکه ۳۴۲ هزار تومان و سکه های یک گرمی ۲۱۴ هزار تومان فروخته می شود .
وی افزود: هفته پیش به دلیل نزدیک شدن به ایام فاطمیه، تقاضا برای سکه های خرد افزایش یافت و باعث افزایش قیمت آن هم شد اما با توجه به ثبات نرخ ارز افزایش نرخ طلا و سکه در بازار داخلی معادل تحولات جهانی نبوده است.
کشتی آرای گفت: پس از پایان ایام فاطمیه هم انتظار داریم با نزدیک شدن به ایام پایان سال و نوروز تقاضا برای آن افزایش یابد.