چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه فروشندگان تهیه و توزیع گوشت گوسفندی گفت:

بسته بندی عامل گرانی گوشت در فروشگاه های زنجیره ای

علی اصغر ملکی با اشاره به کاهش 500 تومانی قیمت گوشت گوسفندی گفت: با توجه به اینکه گوشت های موجود....
در فروشگاه های زنجیره ای شامل هزینه بسته بندی، جابه جایی و پاکسازی می شود قیمت آنها نسبت به سوپرهای گوشت بالاتر است.
به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از سایت رازق، 
علی اصغر ملکی در خصوص قیمت گوشت گوسفندی در بازار بیان کرد: قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه نسبت به هفته گذشته 500 تومان کاهش داشته و با قیمت 35 تا 36 هزار تومان به دست فروشنده و 38 تا 39 هزار تومان به دست خریدار می‌رسد.
وی با اشاره به رکود در بازار گوشت گفت: در شرایط فعلی بازار گوشت در رکود به سر می‌برد و میزان عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: قیمت هر کیلو دام زنده به 15 تا 16 هزار تومان رسیده است. 
ملکی در توضیح لزوم کاهش تعرفه واردات گوشت برای کنترل بازار اظهار کرد: تصمیماتی برای کاهش تعرفه واردات گوشت گرفته شده تا از 25 درصد به 5 درصد کاهش یابد تا از این طریق بتوان نوسانات بازار گوشت را با توجه به افزایش تقاضا کنترل کرد.
وی با بیان اینکه گوشت گوسفندی از کشورهای آسیای میانه وارد کشور می‌شود،  تصریح کرد: با کاهش تعرفه واردات گوشت گوسفندی از استرالیا و آسیای میانه وارد کشور می‌شود و این امر موجب کنترل قیمت‌ها در بازار خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به کاهش واردت گوشت در ماه‌های اخیر یادآور شد: در ماه‌های اخیر به دلیل بارش باران و سخت شدن شرایط جاده‌ها واردات گوشت کاهش یافته و قیمت هر کیلو از این نوع گوشت برای خریدار بین 31 تا 31 هزار و 500 تومان رسیده است.
ملکی در خصوص علت بالا بودن قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: با توجه به اینکه گوشت‌های موجود در فروشگاه‌های زنجیره ای بسته بندی شده و پاک شده هستند به همین دلیل  هزینه این موارد به قیمت هر گوشت اضافه می‌شود و بهتر است مصرف کنندگان گوشت مصرفی خود را ازسوپر گوشت‌های سطح شهر که گوشت کشتار روز را در عرضه می‌کنند با قیمت مناسب‌تری خریداری کنند.