صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین خبر داد:

صرف ۲ هزار تن ماسه و نمک در سطح راه‌های استان قزوین

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین از وجود پدیده کولاک و مه گرفتگی در برخی محورهای استان به ‌ویژه گردنه‌های هجیب، قسطین لار، بهرام‌آباد، آوج و طالقان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق لطفی با اعلام این خبر گفت: ۲ هزار تن ماسه نمک توسط راهداران در سطح راه‌های استان به منظور جلوگیری از انسداد مسیرهای ارتباطی به دلیل بارش برف مصرف شده است.
وی افزود: بارش برف که از ۲ روز پیش در استان آغاز شده است همچنان همراه پدیده کولاک و مه گرفتگی در برخی از مسیرهای ارتباطی قزوین ادامه دارد.
حق لطفی اضافه کرد: هم‌اکنون در جاده‌های قزوین-زنجان، قزوین-رشت و گردنه‌های آوج (محور قزوین – همدان) و هجیب (بویین‌زهرا – ساوه) با کولاک شدید و کاهش دید مواجه هستیم و در گردنه‌های قسطین لار (قزوین – رجایی دشت)، بهرام‌آباد (قزوین – رازمیان) و طالقان نیز حرکت فقط با زنجیر چرخ میسر است.
حق لطفی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی هواشناسی سامانه بارشی در استان تا فردا صبح ادامه دارد، از رانندگان خواست به دلیل لغزندگی جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در غیر این صورت با اطمینان از سلامت خودرو و با به همراه داشتن آذوقه و وسایل موردنیاز به سفر اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه همه راهداران استان در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: ۳۰ تیم راهداری به همراه ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ راهدار در ۲۴ راهدارخانه و جاده‌های اصلی و فرعی استان قزوین آماده خدمات‌رسانی در سرما و کولاک زمستانی هستند.